Gå til innhold

mannen min ber meg gå ned i vekt!

Anbefalte innlegg

jeg er 25 år, 165 cm og hopper vel litt i mellom 56-59 kg..før svangerskapet for et år siden var jeg mellom 55-58kg

jeg er periodetrener, trener veldig hardt en stund, moderat innimellom og noenganger kan jeg ha flere uker pause..jeg spiser sundt og er veldig kostholds bevist! har lært mannen min det meste han vet kom kosthold!

han sier han synes jeg båder er sexy og flott, MENN at han tenner mere på meg om jeg er mindre og at han vil jeg skal gå ned i vekt!

jeg svarer med å bli kjempe såret, (har nokk ganske dårlig selvbilde) selv om jeg egentlig føler meg ganske bra selv..tatt ett svangerskap til etterretning....

nå føler jeg avsky fra han, føler ikke for å kose,føler han har sviktet meg, at han umulig kan elske meg slik jeg mener jeg burde blitt elsket, slik et voksent og sundt forhold skal være,,,,

overdriver jeg?

Fortsetter under...

Synes ikke du trenger å slanke deg noe særlig, så litt ufint av mannen din å si at du bør gå ned i vekt. Jeg er like høy og like gammel som deg, og veide 65 kg nå før jeg ble gravid. For tre år siden veide jeg 55 kg, og for 8 år siden veide jeg 50 kg. Mannen min klager ikke, men han sier jo at jeg bør trene litt mer enn jeg gjør osv, men han er ikke missfornøyd. Men jeg sier jo selv også at jeg vil gå ned litt i vekt, så derfor er ikke han så redd for å si noe heller. Jeg skjønner at du blir skuffet over at han sier noe sånt, spesielt om du ikke føler behov for å gå ned i vekt, og det i tillegg ikke er så lenge siden du gikk gravid. En bruker lang tid på å komme seg etter et svangerskap. Jeg gjorde ihvertfall det.

Herregud, for en dust! Du er jo superslank!!!

Bare svar at du ikke tenner på menn som foretrekker anorektikere...

Skjønner deg veldig godt, hadde blitt veldig lei meg selv!

Og jeg er 167 og 64/65 kg, skulle helst veid 60 som før forrige graviditet. Det er det bare å se langt etter nå, for er gravid :)

Hva med å snu på flisa? Be han ta seg sammen og bli litt mer moden, slik at DU blir mer lykkelig i forholdet med han? Slik som han holder på nå, vil jo han at du skal slanke deg for å bli mer attraktiv, mens han i realiteten drar deg ned. Hva er så attraktivt med en kjæreste som er ulykkelig i forholdet sitt? Hva om det skjer noe med han som gjør at du ikke synes HAN er attraktiv lenger- hva gjør han da?

Du er jo absolutt innenfor normalvekt, og er slank... Jeg er 168 og er rundt 61 kilo, og er tilfreds med det. Du har jo fått tilbake vekta etter svangerskap, og det burde jo være nok...

takk for svar:-)

jeg kunne gjerne tenkt meg og stramme opp, derfor trener jeg..synes han burde være fornøyd...han er jo ikke et glansbilde som står på pinne for å se bra ut for meg heller..:P sier det til han, at jeg ikke stiller slike krav til han, at jeg er gla i han for den han er, synes han er kjempe kjekk, snill og god både med meg og barna å har stort sett alt jeg ser etter i en mann..han har sine feil og jeg har mine...er hå innmari kjipt at han ikke kan se det på en litt voksen måte..

er skremmende å vondt, hvordan blir det i framtia når han begynner slik nå? er redd vi står over ett brudd jeg:( nå er det jo såklar litt mere inn i bilde, ikke bare dette...men dette tippet det litt over for meg

han sier jeg overdriver å at deter slik de fleste mannfolk tenker, bare at de ikke sier noe..det tror jeg ikke noe på! jeg synes han er egoistisk!

takk for at dere tok dere tia til å svare, jeg trengte vist en liten igjennomgang.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...