magica fra tryll Skrevet 4. august 2011 #26 Skrevet 4. august 2011 Men hva gjør du når barnet ditt får omgangssyke? Det er jo uunngåelig... Støtter de over her om å få hjelp:) Er jo flott som hun over skriver at det er relativten lett å behandle... Lykke til! -Kan jo si at jeg var kvalm under alle 5 sv.skapene uten å spy. Heller aldri kastet opp hverken under fødsel eller ks:)
enits40 Skrevet 4. august 2011 #27 Skrevet 4. august 2011 Ikke noe oppkast her heller. Og ble heller ikke kvalm av morfin!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. august 2011 #28 Skrevet 4. august 2011 Jeg kastet opp da jeg var gravid med jenta, men ikke med guttene mine. Bare veldig kvalm. Men hvis man tenker litt lenger, går det veldig ofte omgangssyke i barnehagen... Vi har som regel en runde eller to hver vinter, da får som regel jeg og datteren min det verst - og det er mye oppkast og spy-tørking!!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #29 Skrevet 5. august 2011 Blir så glad når jeg leset dette, for ser jo at dette med emetofobien er ganske vanlig, jeg har en sterk sterk grad vil jeg si, dette har styrt meg i mange år, og stjålet livskvalitet, det er noe hærk!! Leste over at det var relativt lette å fikse, men jeg har gått til psykolog, prøvd kognitiv terapi, tankefeltterapi, hypnose, akupunktur osv, jeg har prøvd ALT, og jeg blir dessverre ikke kvitt det.... Psykologen håpet jeg spydde når jeg var gravid, sånn at jeg fikk se at det ikke er farlig,men jeg spydde ikke, ikke med noen av dem, selv om jeg noen ganger var kvalm.. Nå i ettertid når de har begynt i barnehagen og får omgangssyken, så blir jeg alltid smittet, det er helt forferdelig og jeg er enda like redd, om ikke verre:( Du kommer nok ikke til å spy i svangerskapet ditt, vi med denne angsten spyr svææært sjelden, bank i bordet;)
min<3 Skrevet 5. august 2011 #30 Skrevet 5. august 2011 Jeg slapp kvalme og oppkast under hele svangerskapet:) Kastet ikke opp under fødsel heller,var ikke kvalm en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå