Gå til innhold

Angst for å kaste opp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer ønsker å bli gravide, men på grunn av min angst for å kaste opp (emetofobi), ser jeg på dette som utrolig vanskelig. Ingen i min familie har noen gang kastet opp under graviditeten (og jeg selv har ikke kastet opp siden 1998, og har kastet opp tre ganger i mitt liv til sammen), så sjansen for at jeg skal få svangerskapskvalme er altså svært liten. Likevel sitter angsten der..

Nå ønsker jeg vel aller helst å høre hvorfor jeg ikke kommer til å kaste opp, hvordan jeg skal unngå å kaste opp og fine historier om at dere ikke kastet opp.. Hehe. Jeg ønsker rett og slett bare å få dette ut. Jeg vet jo at en baby er verdt alt i hele verden, men på grunn av min angst som er så uutholdelig sterk, så er dette et vanskelig tema for meg.

Jeg har hatt det mye verre med tanke på angsten (tidligere var jeg i psykose, gikk på cipralex, brukte vival nesten daglig og var i det hele tatt fullstendig ødelagt på grunn av den). Nå merker jeg den ikke i det hele tatt, bortsett fra i logiske stunder når jeg feks har vært i nærheten av noen som har vært syke eller ble syke like etter at jeg har vært sammen med dem, eller nå som jeg ønsker å bli gravid.

Så det har helt klart bedret seg, og jeg takler at andre kaster opp så lenge jeg har min egen hygiene på topp - derfor vil ikke dette gå utover barnet når det først er født. Men så er det jo graviditeten, da.. Regner med jeg har lest meg såpass opp på alt som har med baby å gjøre, at jeg er fullstendig klar over at det ikke er bare til å ønske seg en liten - så har man en.. :)

Nå blir det mer babling her, utrolig nervøs.. Jeg ønsker dette mer enn alt annet i hele verden, men så er det jo det med angsten.. Huff!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...