Gå til innhold

Drar bare du og barnet på tilvenning i bhg eller er far med?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om alle skulle gjort det hadde det blitt fullt i barnehagen disse dagene gitt ;)

Da vi hadde tilvenning av minstejenta var det fire andre på avdelingen (liten avdeling med 9 barn) som hadde det samme, og om alle skulle møtt med dobbelt sett foreldre hadde det knapt blitt plass der inne...

Vi har delt på tilvenningen, noen dager han mannen fulgt og andre dager jeg. Eldstebarnet var de pappaen som var med alle dagene.

Vi dro begge to. Minstejenta går i en familiebarnehage med 12 barn, og de i barnehagen sa at vi måtte gjerne komme begge to om det var et ønske :) Da ble vi begge kjent med både ansatte og fikk god innblikk i hverdagen, og de ansatta ble kjent med oss.

Om de sa det var greit er det sikkert det.

Det kommer jo an på hvor stor avdelingen er, hvor mange barn som har tilvenning de samme dagene osv.

Etter å ha hatt tilvenning på fire unger i barnehage ser jeg det som helt unødvendig at begge foreldrene er der, men er jo litt koselig også, ihvertfall første dagen. Greit for personalet å møte dere begge to.

Men at dere begge skal være borte fra jobb i 3 dager for tilvenning blir litt bortkastet føler jeg. Er jo meningen ungen skal lære å søke til de som jobber der når det er noe, og det er ikke lett når både mamma og pappa sitter i lokalet og ser på ;)

Jeg er jobbsøkende og er bare hjemme og far tar som sagt fri. Det er ikke veldig mange som skal begynne og vi er siste gruppa. Men han kan jo være med første dagen og spørre om hvordan det blir videre...

HI

Annonse

Er ikke poenget at barnet skal venne seg til å være alene i barnehagen, ikke at fammilien skal ha fellestid? Jeg trodde ikke en gang man hadde krav på fri fra jobben om den andre forelderen skulle være med.

Selvsagt drar vi begge nå som det er bytte av avdeling. Vi dro også begge ved første tilvenning. Da reiste faren etter 2 timer.

Veldig greit at begge har fått hilse på personalet og har fått samme info.

Nei, vet du. Jeg ser virkelig ikke poenget med at begge foreldrene skal være med.

Tilvenning er for at barnet skal bli trygg på barnehagen og den nye situasjonen. Mor/Far skal prøve å holde seg mest mulig i bakgrunnen om det er mulig, og da blir jo bare to voksne enda med forstyrrende.

Tenker barnet ditt fort kan tenke at : Dette var jo en fin lekeplass, men kan vi gå hjem nå ?

Hos oss hadde jeg tilvenning med eldstemann siden jeg var mellom to jobber, mens med andremann hadde pappaen hatt permisjon - så da ble det naturlig at han tok det.

Min mening er at det blir litt hysterisk at begge blir med.

Her var det far i huset som har tatt seg av barnehage tilvenninga, så ingen grunn til at vi begge skulle ta fri. Vi pleier å dele på alle oppgaver, etter hvem det passer best for der og da rett og slett.

Vi har tre barn og har delt på tilvenningen. Vi har aldri vært med begge to samtidig. Det ville jeg følt noe merkelig. Tilvenning skal jo være for barnet, mens foreldrene "forsvinner" mer og mer. Men jeg har alltid vært innom og hilst på personalet før tilvenning eller rett etterpå.

Vi forsøker så langt det lar seg gjøre å møte begge to på samtaler med lærere og ped ledere.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...