Gå til innhold

Barnehageansatt: "Der er mange fæle folk der ute, og vi kan ikke vite hvem som er hyggelige og hvem som ikke er det"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt problemer med datteren min fordi de i barnehagen har sagt altfor mye ang dette. Jeg synes selv det er vår oppgave som foreldre å si dette til barna om vi føler de trenger å vite det. Jeg er imot å gi barna bekymringer som de ikke trenger å bekymre seg for. Barn skal få være barn så lenge som mulig :)

Jeg synes ikke det er greit å si noe slikt!

Greit at en treåring tror at hvem som helst kan snu seg rundt og skyte ham? Som ikke lenger tør gå ut av huset? Som tror at pappa, bestefar og onkler plutslig kan bli "gale og slemme" og skyte ham?

Barnehagen har helt klare retningslinjer for hva de skal fortelle. Det er jo trist for dere om det ikke samsvarer med deres ønsker, men verden er nå engang sånn at det finnes retningslinjer, og ikke alle er fornøyd med de.

Annonse

Snodig å si slikt til små barn. Det fins slemme folk og man kan ikke se det på dem, men jeg ville ordlagt meg på en helt annen måte. Som feks.: "De fleste mennesker er snille, men så fins det også noen som er slemme".

Fokus burde være at de fleste er snille og greie. Man trenger ikke skremme barna selv om man skal være ærlig.

Nei, jeg synes ikke det var en ok måte å si i fra på. Vi har selv fortalt vår 4 åring om Osloterroren og skytingen på Utøya, og jeg er for at barn skal få informasjon om slike ting. Men, det skal informeres på en måte som skremmer barna minst mulig! De skal læres til å forstå at verden ikke bare er rosenrød, men de skal ikke skremmes heller.

Jeg ville nok heller sagt at de fleste mennesker er veldig snille, men det er noen mennesker som ikke er det, og at...osv... og også presisert at akkurat denne slemme mannen nå sitter i fengsel hvor politiet passer på at han ikke får gjøre slemme ting igjen.

hvorfor i det hele tatt sitte og forklare slikt til en 3-4 åring? I mine øyne er de for små til og måtte høre om sånt. og at aviser,lesing på nett og snakke om dette kan gjøres vekke fra barns øyne og øre..

Så lenge de ikke stiller spørsmål om det selv så ser jeg ikke vitsen med og sitte og si det til dem

La meg gjette, ditt barn på 3-4 år har ikke eldre søsken?

Hva med alle avisforsidene som har vært i det siste? Har du aldri med deg barnet ditt på butikken? De har ikke vondt av å høre på det, men jeg synes det er viktig å si det på en måte som ikke skremmer dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...