Gå til innhold

Lage barnemat selv! Enkelt!!

Anbefalte innlegg

Jeg vet at idagens husstand er tid en kostbar greie. Men likevel velger jeg å heller bruke de 10 minuttene det tar å lage mat til babyen min selv.

Med stavmikser er det utrolig enkelt og jeg ser det på vesla her at hun er veldig glad for mamma sin avgjørelse sådann ;)

For eksempel:

Når vi lager middag med kyllingfilet så skjærer jeg av en god bit, blander m div grønnsaker (gulrot og brokkoli) en liten dært vann og/ell melk så mose det sammen.

Fiskeboller og brokkoli --> Moses sammen

Grillpølse og tagliatelle m spinat ----> Og hun kaster seg over maten sin :)

Laks og ris, svinekjøtt og grønnsaker, vær oppfinnsom.

Og skal man tenke generelt og så er det er økonomisk enn disse glassene pluss man har mer kontroll på hva disse nurkene våre faktisk får i seg...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143445870-lage-barnemat-selv-enkelt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! eg laget også egen middag til min gutt, etter at eg hadde tatt vare på noen middagsglass. Eg lagde heller flere portioner av forskjellige retter og så frøs eg det ned. Men takk for tipset om stavmikseren, skal huske på det til denne gang ;)

Ja, bare vær kreativ :) Jeg og lager ofte store porsjoner som jeg deler opp og fryser ned. Og legg av noe mat før det blir kryddret ;) Eller lag eget for som nevnt så er det bare å dele opp porsjonene og fryse det igjen.

Samme med frukt og ;) Jeg digger stavmikseren min as :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...