Gå til innhold

Lån og overgangsstønad..

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at når man søker lån så blir ikke overgangsstønad tatt med som inntekt? Forstår jo det at overgangsstønad ikke er varig.. Men man får jo lån når man går på arbeidsavklaringspenger (AAP) og dette er jo heller ikke varig.

Eller er det feil at overgangsstønad ikke blir tatt med, eller kommer det an på hver enkeltes situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143445864-l%C3%A5n-og-overgangsst%C3%B8nad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk avslag både i vanlige banker og i Husbanken da jeg hadde os.. begrunnet med at dette ikke er reell inntekt, men en tidsbegrenset stønad. Man ville jo heller ikke fått store lånet med samme sum i vanlig inntekt. Synes det er fornuftig jeg. Forstår hvorfor det er slik, selv om jeg gjerne ville ha lån den gangen, og ikke vente :)

Annonse

Hadde du bare os da, eller hadde du annen inntekt også? Altså at du ikke mottar full os.. Men jeg har fått lån når jeg går på AAP (arbeidsavklaringspenger) og dette er jo også tidsbegrenset.

Men ser ut som at det varierer litt om man får lån eller ikke med os, noen får mens andre får ikke.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...