Gå til innhold

Er hun bare SJALU? Hvordan takle slike mennesker?

Anbefalte innlegg

Jeg er sammen med mannen min og vårt barn på ferie i syden nå.

Venninnen min var selv på feiretur tidligere i år, og den ble hun skikkelig misfornøyd med.

Siden den dag hun fikk vite at vi skulle dra på ferie i utlandet, så har hun virket så sjalu ut; fortalt at vi kommer til å savne hjemme, bli syke osv.

De siste ukene har hun også kuttet litt kontakt med meg, og virket rett og slett fjern ut. Samtidig har hun begynt å være med en felles bekjent som hun til meg pleier å prate stygt om.

Idag har jeg vært litt uvel, så jeg har for det meste sittet inne. Jeg var på facebook, og plutselig får jeg ei melding fra henne (har ikke pratet med henne på flere dager!), hvor hun skriver: "Er det kjedelig der siden du/dere sitter på facebook hele tiden? ......"

Deretter skyndte hun å logge seg av slik at jeg ikke fikk svare.

Jeg fikk bakoversveis! Ærlig talt, det lyser jo sjalusi av henne!

Hva skal man svare slike mennesker? Jeg orker ikke å si at jeg har vært syk, slik at hun kan godte seg med "Hva var det jeg sa".

Kjennner at jeg fikk litt avsmak av henne nå, og har lyst å si noe tilbake..Men hva?!

Fortsetter under...

Det heter ikke "viket sjalu ut" eller "virket fjern ut". Det heter "virket sjalu" og "virket fjern".

Formuleringene dine får meg til å mistenke at du er ung, og det er kanskje venninnen din også? Du kan jo skrive en bra formulert setning hvor du ber henne om å bli voksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...