Gå til innhold

Kan noen svare en uvitende ..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk påvist PCOS for 1 år siden. Ble likevel "plutselig" gravid. Det endte dessverre i SA i uke 10.

Lurer derfor på om vi med PCOS har større sjanse for SA/MA enn de som ikke har diagnosen?

På forhånd takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Hvis du letter litt på nettet, så finner du mange artikler som omhandler dette. Jeg har ikke tid til å lete de frem nå. Men det står at vi PCOS damer har større sjangse for å miste :( Men de forsker fortsatt på det. Og da spesielt med bruk av metformin. Som har vist seg å minske risikoen.

Skrevet

mistet 2 i uke 6-8. lurt med tidl ultraly. ca 8-9 uke. vist det er hjertelyd så er risikoen mindre for å miste. min søster har mistet 1 0g måtte abortere 1 dødt barn i uke 12. men skal vera gangske trygt hvist du har ultralyd med hjerteslag

Skrevet

Jenter med PCOS har 50% større risiko for SA enn normalt.

Noen studier mener at Metformin kan hjelpe meot dette. Men jeg var med i PregMet-studiet, og selv om det ikke er ferdig forsket på resultatene, ser det ikke ut til at det hadde så mye å si. Det var omtrent like mange som fikk Metformin som mistet, som det var de som fikk placebo..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...