Kristin91 Skrevet 2. august 2011 #1 Skrevet 2. august 2011 Er det veldig viktig å ta omega3? Blir så kvalm av det, noen tips til det? Må man ta noen andre vitaminer? Tar selvfølgelig folat.
Icegirl84 Skrevet 2. august 2011 #2 Skrevet 2. august 2011 Har du prøvd gravid-vitaminene som de har på apoteket? Er omega-3 i de. Jeg synes de er mildere enn vanlige tran-kapsler.
Fru.Vestavind Skrevet 2. august 2011 #3 Skrevet 2. august 2011 Det fins forskjellege typar produkt med omega3, den mest vanlege er nok tran, entan i flytande eller kapselform. Sjølv kan eg ikkje ta flytande tran, eg blir så dårleg av det. Kapslar kan vere vanskeleg, men har funne ut at det er best å ta dei i starten av eit måltid (rett før middag f.eks). Ellers kan ein ta produkt som f.eks. "Udo`s Choice" (fåast både som olje og i kapslar), då slipp ein transmaken. Har prøvd oljen,men ikkje kapslane. Ganske grei smak i grunn, fin å ha i f.eks frukostblandinga.
Småting Skrevet 3. august 2011 #4 Skrevet 3. august 2011 Omega3 er lurt å ta bl.a. pga. utvikling av hjernen. Bruker selv Møllers omega3, i grå boks med hvitt lokk, kjøpes i dagligvaren. Den har en svak peppermyntesmak på kapslene, det kan komme en svak tranlukt når boksen nærmer seg slutten, særlig hvis den har stått varmt, men når kapslene er nede gir de ikke antydning til transmak, eller oppgulp, som jeg sliter med når det gjelder trankapsler. Bare vær klar over at mange av Omega3produktene kun har dette i seg, og ikke Dvitamin, som kan være greit å få i seg litt ekstra av når solen trekker seg tilbake. Spiser du variert og godt ellers, så skal det holde (også med Dvit, hvis du spiser fet fisk noen ganger i uken). Ellers kan det være greit å få sjekket jernstatusen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå