Gå til innhold

Trenger interiør-tips!!! Skal male stua...

Anbefalte innlegg

Har nå kremhvite vegger, hvite lister, hvite gardiner, med "brune"/cherryfargede persienner, og spisestue/vitrineskap i samme farge som persiennene.

Men har Mørk grå sofa og svart stuebord og tv-bord.

Nå har jeg lyst å male stua grå!! Litt sånn mørk grå (ikke veldig mørk, har ikke peil på navn å sånn på farger... er ganske blåst når det kommer til sånne ting:)

Syns det er kjempefint med hvite møbler til denne gråfargen, men hva tror dere. Vil det skjære seg heelt med disse brune/cherrybrune møblene, og jeg bør gå for å kjøpe nye møbler, evnt pusse ned og male hvitt?

Fortsetter under...

Kjempefint med grå stue:) Jeg var veldig fornøyd med vår gråe stue i det forrige huset vårt og kommer glatt til å male grått igjen i det nye.

Er litt vanskelig å velge gråfarger da de lett kan bli blålige eller lilla. Gråfargen vi hadde i stue var ncs kode 3502-Y. 35% svart og 2% gult, så den er litt mørk, men ikke for mørk likevel. Jeg valgte å brekke gråfargen med gult da resten av interiøret mitt var varme farger, så gråfargen passet fint inn med resten.

Her er noen tips ang gråfarger:)

http://www.klikk.no/bolig/rom123/article572814.ece

Lykke til:)

Takker så mye for svar!! Tror jaggu jeg skal ta sjansen og prøve :) Kanskje jeg får en grunn til å oppgradere møblementet litt, hihi... :) Eller pusse og male selv, er morro det også...

Men jeg bør vel da gå for en varm gråfarge hvis det skal passe med det brune, skal kikke litt å se hva jeg finner!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...