Gå til innhold

Hva tar en dagmamma?

Anbefalte innlegg

For de som ikke har barnehage plass til barnet sitt, å må derfor i arbeid. De mottar en kontantstøtte på 3303 kr i mnd.

Jeg har lest og hørt om dagmammaer som tar:

5000kr i mnd, 6000kr i mnd, Bare kontantstøtten eller bare times betalt som er oppi 30 kr timen til 35 kr.

Noen av disse dagmammaene krever at bleier og mat kommer utenom det de får.

Også leste jeg en plass der det var en mamma som skulle begynne på skolen å ville bare betale en dagmamma 2000kr i mnd.

Jeg vet det finnes både svart og hvit dagmamma.

Så jeg lurer på, Hva er egentlig mest rimelig pris?

Hva ville du gitt til dagmammaen vist hun/han skulle passet ditt barn?

Hvis du var dagmamma selv, hva ville du tatt?

Syns du å betale en dagmamma under 2000kr i månden er for lite?

Spesielt når det er snakk om fult plass?

Og om det gjelder flere unger, finnes det pakke pris sånn at det blir litt billigere..Om en dagmamma tar 5000kr, å du har 2 unger...Kan ikke akkurat være enkelt å punge ut 10.000kr, blir vell i det meste lagre det....

Jeg har ikke tenkt på å ha dagmamma eller bli, men jeg bare lurer...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143445419-hva-tar-en-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hun som jeg har brukt her tar 25 kr timen. og samler timene sammen og sender regning i slutten av mnd. hvis det er to tar hun 40 kr timen. hun har mange barn i "barnehagen" sin, og flere som jobber der som dagmamma sammen. hun er hvit dagmamma! som regel kom regningene seg på 3-3500 kr i mnd for full plass. vi hadde med mat og bleier i tilegg.

Jeg tok 4500 når jeg var dagmamma, og eneste de holdt var bleier, mat fikk barnet og fikk da samme ting som min datter.

Hadde veldi greie foreldre som gjerne dekket hviss vi fks var en tur ute og spiste. eller andre ting som fks lekeland, fordi om jeg sa at de ikke trengte siden var jo jeg som ville dra med ungene dit så fikk jeg som regel litt ekstra dersom vi fant på ting som kostet litt.

jeg tenker at er det to foreldre som skal ut i jobb så har de råd og betale 4500 kr fks. men hadde det vært en som jobbet og en som var student kunne jeg nok gått litt ned i pris.

Men jeg i helhet ser på hvor mange timer det blir pr dag og litt ann på situasjonen til foreldrenne. det er jo kjipt og måtte neste være blakke fordi man trenger dagmamma og ikke har fått barnehageplass. jeg var ikke dagmamma for de jeg trengte pengene men fordi at jenta mi kunne ha noen og leke med og hjelpe noen som ikke fikk barnehageplass siden jeg skulle gå hjemme en stund til... pengene hjalp bare på slik vi hadde det bedre økonomisk og kunne bruke litt mer penger og spare litt mer penger;)

Hei!

2000 e jo en latetterlig sum da!! Man kan bare ha 4 barn tilsammen, ikke særlig ok og bare tjene 8000 i mnd? Og i tillegg skatte.

Æ tar 5000 per måned og jobbe hvit.

Æ dekke alt, altså :

Brødmat

Melk/juice

Yoghurt

Frukt

Bleier

Våtservietta

Sinkkrem

Hver fredag kose vi oss med varmlunjs ala fiskekaker eller fiskeboller i hvitsaus

:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...