Gå til innhold

Må vesla ha vann? snart 4 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om hun ikke får i seg nok væske selv om jeg ammer hun fulltid. Hun har ca 3 tissebleier i døgnet (ikke veldig fulle akkurat)... 2 bæsjebleier i tillegg til de. Disse er det jo tiss i og da.. Men leser at de skal ha ca 6-8 Tunge tissebleier i døgnet.

Synes det er veldig lite bleieskift her i gården assa.. :o)

Hun har et grøtmåltid på kvelden (ikke fullt) etterfulgt av mm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, må og må, jeg begynte å gi nurket mitt vann allerede ei uke etter vi kom hjem fra sykehuset. Syns det er greit å vende han til vann ASAP som tørste drikk :) Og i disse tider hvor det er nokså varmt så er det greit å kjøle dem ned med kaldt vann :) Denne karen her liker iallfall å drikke vann ganske godt.

Skrevet

Ossen gir du vann? hvor mye, hvor ofte, og Koker du det? :o)

Takk for svar :o)

Skrevet

gi kokt avkjølt vann inntil 6 mnd på feks en flaske eller fra en kopp eller fra skje. Viktig å gi vann til fast føde da det hjelper på fordøyelsen og motvirker hard mage. Du kan gi masser av vann, men de fleste drikker ikke så mye i starten.

Mini her elsker vann og drikker helst fra imsdalsflaske eller kopp. Han har fått vann fra han var noen uker gammel og er nå 9 mnd.

Skrevet

Hver morgen koker jeg litt vann og heller det over i termosen så slipper jeg å gjøre det hver gang han skal ha det. Og før han skal drikke avkjøler jeg det bare.

Hvor mye vann du skal gi til vesla di, kommer helt an på henne selv. I begynnelse er det litt lurt å begrense det til f.eks 10 ts hver gang?!! Etter hvert øker du bare mengden. Hun kommer nok til å si fra NOK er NOK ;)

Fra nurket var 4,5 mnd begynte jeg å gi kaldt vann fra springen (men er jeg på besøk hos hos svigers utpå bygda hvor det er dårlig renseanlegg så koker jeg konsekvent). Bare husk å la vannet renner ca 1min før du tapper det. Lykke til :)

Skrevet

Hvordan legger hun på seg? Er hun aktiv og i godt humør, dvs samme som hun pleier være? Om hun legger passe på seg - 150-225g i uka - så betyr det at hun får i seg nok næring iallfall. Men det høres ut som bleiene kanskje er litt tørre, har du spurt helsesøster?

Barn som fullammes trenger ikke vann, de kan og bør få bryst i stedet som tørstedrikk. Problemet med å gi vann til ammebarn er at man ikke ser om de spiser mindre melk pga vannet, og de kan derfor gå ned i vekt pluss at produksjonen kan gå ned. I tillegg kan væskebalansen forstyrres om de får for mye vann på kort tid. Anbefalingen fra norske myndigheter er også at fullammede barn ikke trenger vann.

Det er enklere med flaskebarn, da har man jo flaskene som nøyaktig mål.

Se også http://www.kellymom.com/nutrition/solids/baby-water.html

Skrevet

Her er det ikke snakk om å gi ungen masse vann for at hun skal mettes, men bare til litt tørste drikk. I følge barnelegen på sykehuset som jeg fødet nurket på, så sa hun at babyer bør få seg litt vann i seg uansett om man fullammes eller ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...