Gå til innhold

Dere som stemmer FRP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

en kompis av meg som stemmer frp har forandret seg veldig mye. før så tenkte han bare på hva han trodde var best for seg selv (uten å være spesielt reflektert over det temaet). nå ser han mere verdien av demokratiet og mangfoldet.

det er fint. selv om jeg aldri tror han blir spesielt politisk intressert så er det fint at han setter pris på det systemet vi har.

Annonse

Syns ikke HI sitt spørsmål var dumt. Det ble ikke sagt noe sted at FrP står bak noen av hendelsene, men det er ikke til å stikke under en stol at noen av de samme meningene terroristen hadde, er å finne igjen i en slags light-versjon hos FrP. Den retorikken som ofte blir brukt av FrP-ere hvor muslimene blir sett på som terrorister hele gjengen kan ikke lenger bli brukt, uten å hevde at alle kristne er terrorister pga denne mannens handlinger. Ikke umulig at noen har endret litt mening nå, selv om FrP står for mye annet i tillegg til motstand mot innvandring

Hvor mange muslimer driver med slikt, og hvor mange kristne? Det er et stoooooort flertall muslimer som driver med slikt, de legger heller ikke skjul på at de hater vestlige folk/skikker og at de vil ta over verden. De ekstreme altså, ikke de som er vanlige slike som deg og meg.

De krsitne ekstrme vil bare beskytte samfunnet mot disse.

Ganske ulikt spør du meg.

Men uansett, vold og terrorisme er SYKT uansett hvem som gjør det, og jeg fatter ikke at folk kan gjøre sånt, samme hva slags grunn de mener de har.

De muslimene som bedriver terror vil også beskytte det samfunnet som i deres øyne er riktig måte å leve på. Tro det eller ei, forskjellen er ikke stor.

Se på hvor mange sivile afghanere f eks som er drept av vestlige (les USA og Norge bla a), så ser du at forskjellen er ikke så stor. Definisjonen av terrorisme kontra krig kan jo diskuteres, men å invadere et land under påskudd av at man sloss for menneskerettigheter er en slags terror i mine øyne.

Dømmer ikke alle kristne for det...

Hi her. Tenkte i forhold til fremmedfrykt, eller rettere sagt islamfrykt (islamisering), mange fra FRP virker være redde for islamistiske terrorister. Den siste uka har jo vist oss at det ikke handler om islam,kristendom eller annet. Men heller at det er fundamentalistene som er skumle, uavhengig av hvilken side de tilhører.

Annonse

Ja, men hvis man er litt oppegående ser man jo at det samfunnet de beskytter ikke er noe å beskytte? Det er jo inhumant, kvinneundertrykkende, hatfult, ondt, voldelig, og absolutt ikke slik noen fortjener å leve. De mangler frihet.

Det samfunnet de "kristne" ekstreme beskytter er jo derimot fritt, selv om de også såklart har noen skrudde ideer, mem de har tross alt mye mer "normale" holdninger.

STOOOR forskjell spør du meg.

Krig og terror er to vidt ulike ting, det burde du se ellers har du et lite problem. I krig vil dessverre noen sivile dø, men det er ikke meningen å drepe disse, ikke med kaldt blod, og med jubel etterpå slik al qaida herjer. Krigen er heller ikke et påskudd for å sloss for menneskerettigheter, det er NETTOPP DET de gjør. Har du fått med deg hvordan mange er tvingt til å leve der?

Jeg er enig i at det er feil å dømme alle muslimer for det de ekstreme gjør, men det er vanskelig å ta de ekstreme uten å rette noen utforskende blikk rundt, og da vil neon uskyldige også bli uglesett i noen tilfeller.

Det er det samme som i tollen det. For å ta de som smugler, må man sjekke noen som ikke har smuglet. Når man er ute etter spesifikt ekstreme muslimer, er det jo nettopp muslimer man sjekker. Det er jo ingen vits å sjekke alle når man vet at de man er ute etter befinner seg innenfor akkurat denne gruppen?

Det er veldig viktig å skille mellom en religion som i seg selv ikke er mer kvinneundertrykkende enn kristendommen, og en kultur (eller ukultur om du vil) i de landene hvor makteliten har misbrukt religionen for å drive med kvinneundertrykking, hat, vold osv.

Den påstanden din om at det samfunnet ekstreme kristne vil beskytte er fritt, stemmer ikke. Se tilbake til den tiden hvor kristendommen stod sterkere, hvor homofile ble utstøtt/dømt til døden, hekser ble brent ol. Som sagt er kristendommen like kvinneundertrykkende som islam, og hvis du leser bibelen ser du at den er like full av blod og vold som koranen. Utøvelsen av religionen, og tolkningen av skriftene er det avgjørende her. Budskapet er mye av det samme egentlig, kjærlighet, tilgivelse osv. Ekstremisme i noen retning er ikke bra. Skal man granske alle kristne også etter denne hendelsen da eller, siden du mener man må holde et øye med alle muslimer?

Retorikken stemmer ikke, den er uopplyst og holder ikke mål når det kommer til stykket...

Ikke den kristendommen som praktiseres i dag. For noen hundre år siden ja. Det er jo nettopp det at muslimene går ikke framover sammen med samfunnet i det hele tatt. Og det er ikke bare religionen som er problemet, men også kultruren.

Det du ikke har fått med deg er at kristendommen har gått videre, bort fra direkte tolkning av bibelen, blitt rausere, mer humane. Det har ikke islam og muslimene, de tolker fortsatt alt bokstavelig og tenner på alle plugga bare ev en tegning av Muhammed.

Dessuten så synes jeg det blir feil å bruke kristenekstremist på ABB, han er vel mer enn nynazist, ikke først og fremst kristen? Dessuten, hvor mange er egentlig kristne nå til dags? Vi står i statskirka, men få, veldig få er egentlig kristne.

Det er faktisk skremmende om du ikke ser forskjellen her, og ser at islam faktisk ER en trussel for det vestlige samfunnet. Men det kan jo ikke håndteres slik han gjorde, han har jo sørget for at de fremskritt vi har gjort har blitt satt 15 år tilbake igjen...

Heia Magia - det er en nytelse å lese slike gode innlegg som dine!

Det er forøvrig også en slags nytelse å lese slike innlegg som ærede motpart anonym (flere klokkeslett) lirer av seg. Snakk om en retorisk suppeblanding av religion vs kultur, grupper vs enkeltmennesker, angrep vs forsvar. Og så videre.

Joda, jeg har fått med meg at store deler av de kristne her til lands har gått videre som du sier. Det finnes også kristne grupper som ikke har det. Du er litt for bastant i påstanden om at islam og muslimene ikke har gått videre. Har ikke du fått med deg at veldig mange muslimer (har ikke tall på dette, men magefølelsen min sier at det har ikke du heller) nettopp også har gått videre? Veldig mange av innvandrerne i Norge har flyktet fra slike totalitære regimer du (eller evt. dere, vanskelig å si bak anonymknapp) frykter skal komme til Norge, og ønsker følgelig ikke å opprette en slik stat her til lands. Veldig mange norske muslimer verdsetter friheten vi har her til lands, og utøver religionen sin på en fredelig måte.

Det samfunnet du og andre islamofober ønsker i Norge, er ikke forenelig med et demokrati. Religionsfriheten står like sterkt som ytringsfriheten, og det kan virke som du er interessert i en religionsfrihet så lenge det bare er lov å utøve den religionen du mener du kjenner best, altså kristendommen.

Du kan bli så skremt du bare vil over at jeg ikke deler din oppfatning av religion. Min oppfatning er heller at religion i seg selv ikke er farlig, men ekstremisme i alle former er det. Etter 22. juli burde det være litt tydeligere at ytterliggående ekstremister som ønsker å føre hellig krig finnes i alle leire, og den ene er ikke nødvendigvis farligere enn den andre.

Takk for heiarop lenger ned forresten ;)

Jeg mener allikevel at islamistene driver med å prøver å ta over verden. Dem flykter overalt til hele verden og får så mange barn som mulig. Selvfølgelig ikke alle, men MANGE.

Jeg kjenner en mann fra tyrkia som har 4 brødre - hver eneste av dem bor i et annet land - en i danmark, en i norge, en i frankrike og en i england, høres ikke det rart ut?

Jeg kjenner en dama som er muslimsk som ble tvangsgiftet med en fetter for å få ham og familien hans til norge.

Og disse to eksempler are bare vanlige normale muslimer, ikke noe skummelt eller farlig med dem, men dem sprer seg så mye dem kan.

Og hvis alle disse folkene virkelig har flyktet fra undertrykkende og farlige regimer, hvorfor bruker dem trygden sin for å reise tilbake på ferie til hjemmelandene sine flere ganger i året?

De som nekter å lærer norsk og de som nekter å prøve å integrerer seg burde ikke være i norge. De burde ikke ha rett til å motta noe som helst form for stønader eller får en jobb uten at dem kan norsk.

Jeg jobber på et attføringsbedrift og de fleste folk NAV sender til oss er hundredvis av utlendinger som mener at dem er for syk til å jobbe. Vi må bruke ufattelig mye penger for å leie inn tolk fordi nesten ingen av dem kan snakke norsk.

Det finnes jammen mange fanatikere og tullinger innen kristendommen også.. men hører ikke så mye om det...

http://www.dagbladet.no/2011/08/02/nyheter/politikk/utenriks/17533856/

http://www.bt.no/nyheter/utenriks/Kristen-fanatiker-kapret-fly-i-Mexico-1932101.html

http://blog-dyn.tv2.dk/franzrohde/entry319102.html

Og MYE mer.. orker ikke lete mer på natta.. men det er ihvertfall tullinger i alle religioner..

Og vi har vært kristne nå i ca 1000 år.. det er jo egentlig litt tilfeldig at det var denne religionen som tuslet seg oppover til vår del av verden... vi var jo i gode gamle "Odin og Tor " modus fram til da.. men da ble vi jo drept fram til nok folk heiv seg over kristendommen, til at vi kunne regnes som et kristent rike..

mye drit i mange religioner,,,

og i katolikken (Som også hører til Kristendommen) finnes det ufattelig mye snusk og overgrep... fint å være religiøs og leve i sølibat på utsiden,når man bare misbruker en korgutt bak lukkede vegger,,, da har man vel glemt at den guden man ber til ser forbi vegger,,

jeg er fascinert over religion og alt den får folk til å gjøre.. men også skremt.., og det er vel tullingene man skal passe seg for..ikke alle andre ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...