Gå til innhold

Svigermor er så redd for at mitt barn på 1 1/2 år ikke skal bli brun i sola!!!

Anbefalte innlegg

Brun? Sole seg? Det er jo så sykt at jeg ikke vet hva jeg skal si..

Vi var på ferie ved Middelhavet, og der tok jeg på mini UV-drakten hver eneste dag. (svigermor var med på denne reisen)

Så kommer svigermor og sier: "Mini har jo fått så fin farve på armer og ben, men du må altså ta av den UV-drakten i det tidsrommet hvor sola ikke er på det sterkeste. Så får hun mer farge på selve kroppen."

Mannen min synes også at det er kjeeeempegøy at mini får farve, og sier ingenting i mot sin mor. Har prøvd å forklare dem at små barn ikke skal ligge å sole seg, men for lukkede ører..

RÅD?!

Fortsetter under...

Samme greia her, ikke fra svigermor, men fra min egen. Hun syns det er så fælt at babyen på 8 mnd. ikke får sole seg. Han er jo så bleik. Han ser "ufresh" ut mener hun.... Kan en baby på 8 mnd egentlig se "ufresh" ut?

Vi (mamma og pappa) kjøpte solarium da jeg var rundt åtte. Jeg og søstern på 6 ble tvunget til å sole oss jevnlig for at vi skulle se pene ut. Var vi i syden eller det var sol hjemme, fikk jeg ikke lov å ha på klær, og jeg fikk ikke bruke solfaktor. Var ihjelbrent hver bidige sommer.

Er 26 år og fjernet for to år siden en ondartet føflekk på magen.

Haha, moren min er ganske lik. "Jasså, faktor 30, ja, jaja, da blir han i hvert fall ikke brent...". Jeg tror det er en generasjonsgreie, du får bare stå på ditt. :)

Når sønnen min blir eldre kommer jeg til å roe ned litt på solkrembruken, men inntil videre er ikke førsteprioriteten min at toåringen min skal ha en brun mage. :P

Annonse

Ja, det er sant, de blir brune også med faktor 30. Men poenget mitt var vel mer at jeg f.eks. ikke kler av ham t-skjorten osv. bare for at han skal bli brun. Skal han bade eller noe slikt, er det selvsagt noe annet. :)

Enig i at det er en generasjonsgreie. Min mor er også sånn, ikke mot barnebarna, men mot oss barna. Vår foreldregenerasjon syntes nok at det var lekkert å se ut som en sviske, og de visste lite om alle farene med å bli brent.

Det er jo bare å ignorere henne. Jeg sier selv "ja og ha" til min mor, legger til at jeg ikke er så opptatt av å være brun, men lager ikke noe diskusjon ut av det. Det er jo du som mor som bestemmer uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...