Gå til innhold

HJELP!:)Noen erfaringer rundt svangerskapspenger?

Anbefalte innlegg

Hei:) Jeg har undersøkt litt ang svangerskapspenger, har funnet ut at jeg kanskje kan gå under det. Men så har jeg lest litt ang behandlingstiden på søknaden, å det er inntil 2 mnd behandlingstid. På sykemelding er det 2 uker. Har lest om noen som har gått4 mnd uten penger, Det passer jo dårlig mnd før fødsel hvor man skal kjøpe inn litt diverse saker. Noen erfaringer?Ringte også nav, ho bekreftet at det var to mnd på svangerskapspenger, og to uker på sykemelding.

Noen som har vært heldig og fått svangerskapspengene fort?:)

Håper noen gidder å svare :)

Fortsetter under...

Hei! Jeg søkte om svangerskapspenger for 2 mnd siden, har ikke fått noe svar ennå. Men mye av ventetiden har vært arbeidsgiver som ikke leverte inn inntektopplysninger som hun skulle, (måtte mase). Har ringt Nav lokalt og de skulle ringe nav forvaltning og purre på saken nå. Så jeg venter ennå på penger, måtte betale regninger med feriepengene. Ikke morro!

Hei ,skjønner det er forskjell på hvor du er i lander. Tror for meg gikk det 3 uker så var det i orden .. da var jeg på 40% svangerskapspenger, grunnen for at det tok di ukene var fordi at arbeidsgiveren ikke hadde levert inntekt og skatteopplysningene mine. Tidlig i sommer kom jeg på 100% svangerskapspenger siden arbeidsgiver ikke kunne tilrettelegge, dette gikk veldig kjapt med og fikse..

Trasig at det skal gå så lang tid for dere .

Jeg ble sykemeldt på dagen slik at jeg fortsatte å få de pengene jeg skulle, og leverte inn en søknad om svangerskapspenger fom den datoen jeg ble sykemeldt. Det var ikke mulig å tilrettelegge på arbeidsplassen min. Jeg har enda ikke fått svar på svangerskapspengene, men siden jeg da midlertidig er sykemeldt så får jeg lønn som vanlig.

Forrige gang jeg var gravid jobbet jeg også et sted det ikke gikk an å tilrettelegge, og fikk svangerskapspenger fra dag én pga. farlig arbeidsplass. Men hos meg var det arbeidsgiver som betalte lønn, som de senere fikk refundert fra nav, slik at jeg ikke merket noe til behandlingstiden på søknaden (som jeg faktisk tror var nærmere 5 mnd, først da jeg fikk brev i posten i hvert fall). Jeg ville sjekket opp dette med arbeidsgiver!

Ulempen med å gå i sykemelding er jo at du kan "bruke opp" sykemeldingsperioden din, slik at du ikke får rett på sykemelding etter fødsel hvis du f.eks. blir veldig syk og far må ta over permisjonen for en periode.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...