Gå til innhold

Tips til stasjonsvogn (ca 100 000kr)?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny bil.. Min svigerfar skal hjelpe meg, men ber meg "se litt på egenhånd". Guuud, jeg har jo ikke peiling på dette med bil, men jeg har noen krav.

-Trenger en bil hvor det er litt god plass i baksetet.

-Ikke eldre enn 2003 modell.

- AC og diverse sikkerhetsutstyr er ett must.

- En bil som ikke bruker så mye bensin/disel på mila...

- Har du hatt mye problemer med den bilen du nevner?

Er kanksje feil å spørre på ett forum hvor flertallet består av damer, men jeg regner med mange har stasjonsvogn, og i det minste kan fortelle litt om sin egen bil- :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143444589-tips-til-stasjonsvogn-ca-100-000kr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veeeel,de overnevnte bilene er vel litt (en del!!!) i overkant av 100 000.... ihvertfall hvis du ikke kan ha eldre enn 2003 modell!!!!

jeg er på utkikk etter samme som deg, men finner ikke noe til den prisen jeg vil som jeg er 100% fornøyd med... heldigvis har jeg bil til jeg finner en jeg liker ;)

Du burde nå velge dieselbil. Bensin koster mer og bensinbiler bruker mer... Jeg vil helst ha litt hester i den, ikke mye liksom, men mer enn 150 helst. hvis du kan ha en bil med bare 100 hester, så kan du selvfølgelig finne en ok bil til 100000. Men du kan jo se på finn.no, der søker du jo bare på de kriteriene du har så blir bilene sortert ut for deg!

Her er noen merker du burde se litt på, og ikke nødvendigvis heng deg opp i hvilken årsmodell det er, heller hvor mange km den har kjørt:

- bmw

- audi

- mercedes

- volvo

- vw

du kan også se på ford, skoda, mazda og toyota hvis du ikke finner i noen av de overnevnte merkene :)

Annonse

Gå for en turbodiesel. Seigere motorer og bruker lite drivstoff.

Feks så får du vel skoda i den prisklassen, muligens også passat.

Selv har vi en 96 modell passat turbodiesel (1,9) og den bruker jo omtrent ikke drivstoff;) Aldri hatt noe tull med den, veldi bra og kjøre på glatta og starter ALTID på første forsøk selv når gradestokken er -20..

Har selv en bror som er mekaniker og han hjalp meg med og finne bil han ba meg styre unna ford, citroeng, peugot, opel, fiat og crysler..Og er glad jeg hørte på han for har flere venner og bekjendte med disse bilmerkene og de klager konstant på dyre verkstedregninger..

He,he;) Lykke til.

Ja jeg ser helst etter disel. men i forbindelse med hestekrefter, er det ikke slik at hestekrefter i en bensin bil er annerledes enn en diselbil. at en 90hk disel er sterkere enn 90hk bensin?

hehe er det rart jeg trenger hjelp her!! :o) og btw, takk for mange fine forslag sitter på finn.no å titter..

hi

jeg nevnte avensis lengre oppe her, og det var diesel bil. vi kjøpte den for 129 000 kr for 3 år siden og solgte den for 1 år siden for 100 000, det var en 2002 modell da, men den var absolutt en bra bil. den brukte veldig lite diesel, var en 2.0 og hadde ikke mer enn 130 hk. toyota trenger jo omtrent aldri verksted =)

Annonse

Hei,

vi har en Opel Astra (riktignok eldre modell), men den er ikke så stor til å være en stasjonsvogn. Vi har vært veldig fornøyd med den bilen, men nå som vi får et barn til, måtte vi bytte den ut fordi det ikke er plass til to bakovervendte seter. Fordelen med den bilen er at den er veldig liten til å være stasjonsvogn, så lett å komme seg frem og parkere og sånt, men når man har flere enn to barn, vil jeg ikke anbefale denne.

Vi har astra 2006 mod. Det har godt med plass den, hvis man bare har ett barn, men nå som vi venter nr 2 må vi bytte den ut siden gubben er ganske lang og ikke får plass til bena med bakovervendt sete bak seg hehe :)

Vi kommer mest sannsynlig til å gå for A6, passat eller mercedes E-klasse, men spørs om du finner en til under 100.000 som ikke er eldre enn 2003 mod :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...