Gå til innhold

Må bare innrømme at jeg er drittlei av og se på nyheter, vg, db om denne massemorderen:(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sier meg enig, synes de skal slutte å skrive om ham, det er jo den oppmerksomheten han faktisk ønsker. Så her blir det ikke kjøpt en avis der saken er navnt overhode, og på nett så hopper jeg glatt over alle artiklene som heretter har med terroraksjonen å gjøre. Glemme det gjør man uansett aldri, men trenger virkelig ikke å lese så mye mer om det heller føler jeg. Nå rekker det!

Enig!

Det var helt forferdelig det som skjedde, men jeg er blitt mer enn mettet med nyheter om gjerningsmannen, ofre jeg ikke kjenner og derfor ikke trenger å høre skildringen til, "ekspertuttalelser" fra pr-kåte psykologer osv.

Det er nesten som om jeg mister all tålmodighet med de stakkars ofrene, i og med at de er over alt i alle media...

Usympatiske?

Er det usympatisk og synes at media fråtser i ofrenes elendighet. Hver

dag en eller annen historie. Ja, det er grusomt det som har skjedd, men nå lager media underholdning av det. Synes du det er ok?

Om jeg hadde mistet en av mine nærmeste i denne tragedien så tror jeg at jeg hadde blitt sprø av og aldri få "fred". Uansett om man ser på tv, leser aviser og blader eller ser på internett så blir man minnet på det som skjedde.

De pårørende trenger å komme videre, og hvordan skal de klare det når de til enhver tid blir påminnet om det som skjedde?

Annonse

jeg leser alle historiene fra enkeltmennesker. som om å lese dem hjelper på et vis, for da forstår jeg mer av hva som har skjedd og klarer og gråte og ikke bare føle meg tom.

flere av mine nære som også har mistet sine venner sier det samme. når nyhetene sluttet å sende om tragedien konstant, så ble det et tomrom i meg. "er vi ferdig alt? skal vi gå videre med livene våre som om ingen ting har skjedd alleredet?". jeg var ikke klar for det. men samtidig inser jeg i etter tid at nok var en god ting at TVen viste noe annet også.

det er jo bare å lavære å lese om man ikke ønsker.

Jeg HAR mistet en av mine nærmeste i tragedien, og kjenner også mange som var der og overlevde. Samtlige av dem har et ønske om å få formidle hvordan det var. Enten til familie/venner, til profesjonelle, eller til verden (media). Jeg syns de fortjener å bli hørt. Du trenger ikke lese om du ikke vil, men la dem nå få fortelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...