Gå til innhold

Bare jeg som synes det er hyklersk å forlove seg...

Anbefalte innlegg

... når man ikke vil gifte seg? Altså, ikke at man ombestemmer seg etterpå, men at man i utgangspunktet ikke har lyst til å gifte seg, men forlover seg for det?

Slik jeg hele tiden har forstått, er forlovelse et løfte om giftermål en gang i fremtiden. Greit at man venter noen år for å få bedre økonomi eller stabilitet i forholdet, men jeg har hørt enkelte her på forumet og i min vennegjeng si at neida, de vil aldri gifte seg, men de forlover seg for å "binde" forholdet litt og vise sin kjærlighet ved å bære ring. Men da synes jeg de kan kalle ringene for kjærlighetsringer eller noe sånt, men å kalle de forlovelsesringer og ha status som forlovet blir helt feil... Noen som er enig/uenig her?

Fortsetter under...

Har ikke noe å si på at folk får ringer for å vise kjærligheten sin. Men når de har "forlovet"-status på facebook, og forteller til vennekretsen at de er forlovet, men at de samtidig aldri kommer til å gifte seg siden det ikke er deres "greie" - da begynner det å bli dumt...

Vi er "forlovet" på tredje året,men har ingen gifteplaner. Har ringer for å markere at vi to hører sammen. Det er vår måte å gjøre det på, sikkert feil i andres øyne, men det er ikke så veldig nøye! :)

Annonse

09:31 - dere er ikke forlovet. Dere har matchende ringer for å markere kjærligheten deres. Forlovelse på norsk betyr løfte om fremtidig ekteskap. Man kan ikke kalle det dere har for forlovelse. Blir det samme som å kalle en banan for en appelsin fordi man synes navnet passer bedre... :D

Helt enig med deg her. Forlovelse oppstår når den ene parten frir og man blir enige om å gifte seg. I tiden frem til man gifter seg, er man forlovet. Det kan være en måned, eller 10 år, men hele poenget er altså at man en gang i fremtiden skal gifte seg. Skal man ikke det, er man ikke forlovet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Forlovelse

http://no.thefreedictionary.com/forlovelse

Hvis man ikke ønsker å gifte seg, kan man gjerne gi hverandre ringer eller finne på andre fine symbolske ting å gjøre, men man er da ikke forlovet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...