El1 Skrevet 2. august 2011 #1 Skrevet 2. august 2011 Har fått det problemet at han snur seg og ender på magen om natta og da begynner han grine. Jeg snur og snur og snur... Jeg har rullet et håndkle og lagt oppi så det skal bli vanskeligere for han. Har også lagt han i pose, men nå funker ikke dette lenger. Har forsøkt å søke på sovesele på Internett men blir ikke stort klokere... Hvor får jeg tak i dette og funker det bra? Ser for meg at sønnen min blir skikkelig irritert
mamma.for.2♡ Skrevet 2. august 2011 #2 Skrevet 2. august 2011 Vi gikk gjennom det samme med vår datter for noen mnd siden. Det går nok over etterhvert... Det er visst helt ok og la de sove på magen når de har begynt å snu seg selv. Husker vi i starten følte det var kjempe ekkelt å finne henne på magen, no i 10 mnds alder så sover hun nesten kun på magen, eller på siden... Jeg ville heller bare ha snudd han når han våkner og roper etter dere. Ikke bind han fast... ihvertfall ikke hvis du ser for deg at det kommer til å plage han... Slitsomt når man er i den perioden... Vi kunne ha opptil ti turer inn til henne i løpet av en natt i en periode... Det var ikke noe kjekt nei... så føler med dere
Ella <3skatten min<3 Skrevet 2. august 2011 #3 Skrevet 2. august 2011 Her begynte veslesnupp å snu seg over på magen om natta når hun var 6,5mnd. Jeg fikk beskjed av helsesøster at så lenge de snur seg over på magen selv, så er det ikke noe man kan/bør gjøre med det. Var vist bare å la henne sove på magen dersom hun ønsket det. Jeg legger henne alltid på ryggen, men snur henne ikke når hun ruller over på magen -det lager bare en masse uromomenter i løpet av natten, og fører til dårlig søvn for oss alle. Har stått og sett på henne på kvelden, og ser at hun fint snur hodet fra den ene siden til den andre, og klarer fint å snu seg over på ryggen og siden også - så er ikke bekymret for denne "magesovingen" mer.
El1 Skrevet 2. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2011 Takk for svar. Han må gjerne sove på magen, men han begynner grine og jeg er så lei av å våkne heeeeele tiden. Jeg hadde tenkt til å legge han på eget rom nå fordi vugga er for liten, men jeg orker ikke tanken på å gå inn dit hele natta. Hvor lenge holdt dere på før det sluttet?
mamma.for.2♡ Skrevet 2. august 2011 #5 Skrevet 2. august 2011 Det husker jeg ikke... skjedde litt gradvis... Skjønner godt hva du mener å være lei... Følte det holdt med å våkne for å gi mat på nattestid Vi hadde allerede flyttet henne inn på eget rom da dette startet... Hun var 4 mnd når hun ble flyttet til eget rom... No er hun 10 mnd. Ingen nattforing lenger... men fremdeles må jeg inn til henne i løpet av natten. No er det ikke lenger for å snu henne... egentlig så vet jeg ikke hva det er som feiler henne om natten lenger... hehe... Tror hun bare vil ha bekreftet at vi er i nærheten egentlig... Broren min og damen kunne fortelle meg for noen mnd siden da jeg "klaget" litt over savnet på en hel natts søvn... At det hadde ikke de hatt på mange år... Jeg håper min er litt snillere med meg enn hva nevøene mine har vært med sine... hehehe... Jeg snakket med samboer og ba han om hjelp... Her var det nemlig slik at det var kun jeg som sto opp om natten når hun ropte. Men jeg mener at selvom vi er hjemme med barnet vil det ikke si at vi ikke trenger å få nattesøvnen vi også... Etter praten, så har vi byttet litt på hvem som står opp og hjelper henne... Vet ikke om dere allerede gjør dette, men hvis ikke så går det jo kanksje an å ta en prat med pappaen?
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 2. august 2011 #6 Skrevet 2. august 2011 Her hadde gutten en kort periode med det samme, siden han da ble så urolig, startet vi å legge han i sackostol "pølsa" si på natt, en stol med navnet Candide Multirelax, den former seg etter ungen. Får beveget på seg, men ikke snudd seg rundt, ligger behaglig i de Hadde den klar ved senga, og om han snudde seg en tur på natta, så la vi han i den, så fikk alle sove trygt og godt En del varianter finner du her: http://www.babypedia.de/component/option,com_productmonkey/Itemid,63/view,list/limitstart,900/
El1 Skrevet 2. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2011 Nok en gang takk for svar. Jeg har en ammepute som jeg har vurdert å bruke, den er ikke av den harde typen, men med små kuler inne i, men den blir så varm og klam. Hva er det i pølsa... Jeg kan ikke tysk... det er også kun jeg som har han om natta fordi vi har dobbeltsenga inn mot en vegg og forskjellig mykhet på madrassene så hvis mannen min bruker min seng får han vondt i ryggen. Vugga er på min side, selvfølgelig. Hvis vi legger han på eget rom tenkte jeg vi kunne ha annenhver natt, mannen har pappapermisjon. Tror vi alle vil sove bedre med separate rom, så da prøver jeg det til natta, så får han bare rulle og ligge å stønne
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 2. august 2011 #8 Skrevet 2. august 2011 Det er små kuler i de også, akurat som en sacko sekk, men pga stoffet som pølsa er ikledd, så blir det ikke så varmt/klamt
Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #10 Skrevet 2. august 2011 Akkurat dette problemet hadde vi også. Snuppa sovnet på ryggen, men snudde seg på magen x antall ganger i løpet av natten og gråt. Vi snudde henne rundt igjen og sånn fortsatte det mange ganger pr natt, og det tok lang tid før hun sovnet igjen. I lengden ble dette veldig slitsomt for oss alle... Til slutt bestemte vi oss for å prøve pose med sele, og det er helt genialt spør du meg! Nå sover hun hele natten. Hun kan fortsatt snu seg og ligge på siden, selv med stroppene på. Hadde dårlig samvittighet i starten, men nå ser jeg hvor godt det funker for alle og vi sover godt hele natten!!!Det er absolutt verdt et forsøk!!! Vi kjøpte posen vår på Barn og Utstyr, men vet at de har poser med seler på Babyshop også...
mamma.for.2♡ Skrevet 2. august 2011 #11 Skrevet 2. august 2011 Det er verdt et forsøk å flytte han inn på eget rom ja. Da våkner dere ikke av hver minste lille lyd han lager. Vi fikk absolutt en mye bedre nattesøvn. Innimellom slagene selvfølgelig Lykke til!
El1 Skrevet 2. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 2. august 2011 Takk. Da skal jeg sjekke ut det, søkte på babyshop.no men fant ikke noe, men da skal jeg dra til en butikk. Han liker posen sin veldig godt og jeg kommer ikke til å ha dårlig samvittighet for å binde han fast hvis det gjør at han sover bedre, må jo være slitsomt for han å våkne hele tiden også....
Luna79 Skrevet 3. august 2011 #13 Skrevet 3. august 2011 Det vi gjorde når poden snudde seg x antall ganger om natta og våknet av det hver gang, var å bare legge to bleiepakker på langs på innsiden av sprinkelbeskyttelsen (mellom sprinklene og beskyttelsen). Veldig enkelt, hehe, men veldig effektivt for da ble det for trangt for han å snu seg
El1 Skrevet 3. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 3. august 2011 Det skal jeg prøve i natt også kjøper jeg pose med seler hvis det ikke funker. Rullgardin er satt opp så da blir det soving (?) på eget rom inatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå