Svins&Småsvansene Skrevet 2. august 2011 #1 Skrevet 2. august 2011 Er i uke 31 nå, og skal søke foreldrepenger. Men som førstegangs så er det så mye man lurer på! Er så usikker på hvordan best legge opp permisjon/fedrekvota osv...! Småttis har i tillegg planlagt ankomst 11 oktober, så hvordan løser man det med evt. barnehageplass når den tid kommer? Tror det er ganske bra barnehagedekning i lille kommunen jeg bor i, men er det virkelig slik at barn bare blir tatt inn i barnehage en gang i året?? Tar gjerne imot gode råd og tips til hvordan andre legger opp "løpet" fra fødsel og frem til småttis skal i barnehagen.. Her skal ihvertfall pappa ha sine 12 uker, men utenom det vet jeg fint lite!
Ella78 m/ A&M Skrevet 2. august 2011 #2 Skrevet 2. august 2011 Ang barnehageplass, hvis du bor i en kommune som har godt om barnehageplasser så høres det flott ut! Du kan jo evt ringe kommunen og sjekke nærmere om dette. Husk å søke barnehageplass innen fristen (1. mars, tror jeg?) selv om dere kanskje ikke ønsker plass fra 1. august. Da stiller dere hvertfall godt an i køen. Siden barnet deres ikke er født før 1. september har dere vel i utgangspunktet ikke "rett på" barnehageplass fra neste høst, men i noen kommuner går det jo greit likevel. Man kan søke opptak når som helst i året, men da er det ikke alltid ledige plasser, det er vel det som er konsekvensen.... Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå