Ugl@ Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Da jeg traff mannen min så hadde jeg en sønn fra før som aldri har had, eller aldri kommer til å ha kontakt med hverken far eller den siden av slekten. Mine svigerforeldre og faktisk HELE familien på den siden har tatt imot gutten som om han skulle være deres eget kjøtt og blod, hverken mannens besteforeldre, tanter/ onkler osv har gjort noen forskjell på ham og småsøstrene som jeg nå har med mannen min. Gjelder begge sider av familien der. Jeg skal innrømme at i forkant så hadde jeg ingen forventninger til at de kom til å gjøre dette, men herlighet så deilig det er. Da min min manns mormor døde så sto min sønns navn på bårebuketten som var fra alle oldebarna, også navnet til et annet "ste-oldebarn", sier noe om familien og hjerterommet som råder der. Hun omtalte ham da hun levde som oldebarnet sitt, en flott og raus dame med et stort hjerte som jeg ble veldig glad i den tiden jeg fikk kjenne henne. Hadde alle familier heller forsøkt å åpne hjertene sine litt, kutte ut "mine-dine og våre" og heller omtalt alle barna som VÅRE barn så tror jeg kansje mange problemer hadde vært unngått. Det er ikke alltid problemfritt mellom steforeldre og stebarn, men jobber man litt med det så er det utrolig hvor langt man kommer hvis man forsøker med tålmodighet og kjærlighet. Min sønn var ikke overbegeistret over å måtte dele meg med en mann i starten, var mye trass, men det hjalp på at mannen min behandlet ham som om han skulle være hans egen sønn. Når folk nå spørr ham om hvor mange barn han har så sier han alltid 3barn. Overhørte en gang at noen nevnte noe om at han hadde to barn der han da korrigerte med at han hadde tre barn. Noe som virkelig har varmet mitt hjerte.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Så flott av mannen din og hans familie
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 Er helt enig med deg men om dette ble inspirert av det andre innlegget blir det noe helt annet. Hadde mannen din hatt et barn fra før med en annen kvinne hadde du vel neppe forlangt at ditt barn skulle bli med til stesøskenet sitt mormor. Altså moren til mannen din sin x. Flott av din manns familie å inkludere. I følge mange innlegg her inne er det nok desverre mange barn som ikke opplever dette og jeg tenker at det må sette preg på dem. Må være fælt føle seg som en belastning i oppveksten:(
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Ja, sånn har heldigvis vi det, også Min mann har stebarn fra før, som han fortsatt er "far" for. Heldigvis, sier jeg bare(selv om dette barnet er voksent i dag). Og han har stebarn i mine barn, slik jeg har i hans barn. Det blir en salig blanding, og jeg er glad for at våre familier tar dette på strak arm Barn er barn, og trenger ikke blandes inn i voksnes eventuelle grenser for hva som er slekt og familie, og hvordan en skal oppføre seg her eller der. Både min mann og jeg har ganske store barn, og vi begge kan korrigere barna på tvers av hvem som er foreldre til hvem. På en normal måte, da. Vi får ikke felles barn, grunnet helse. Men det har ikke noe å si her. Til og med min far(som er en streng og vanskelig faen vanligvis), kan ikke avvise barn på noen måte
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Her inne hyles det opp om stemødre vs biomødre og alt kaoset med dine, mine, våre barn og all krangling og spetakkel mellom foreldrene og steforeldrene. Men når noen prøver å samarbeide og inkludere alle barn i familien, så er det jammen meg feil det også? Syns du har en flott mann og svigerfamilie, hi
Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #6 Skrevet 2. august 2011 Flott at sønnen din er så godt ivaretstt, inkludert og elsket I vår familie er det en dame som er seriemonogamist.Resultatet er 4 serøse forhold med menn som har hatt 3-4 barn fra før. Selvsagt skulle disse kjærestenes barn inkluderes på lik linje som alle andre. Vi har dermed involvert oss i 14 unger vi har behandlet som kjøtt og blod og som deretter har forsvunnet ut av livet vårt. Vi er ganske ferdige med det nå. Damen er nå sammen med en mann med to unger fra før. Vi involverer ikke disse ungene på samme måte.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #7 Skrevet 2. august 2011 Flott at sønnen din er så godt ivaretstt, inkludert og elsket I vår familie er det en dame som er seriemonogamist.Resultatet er 4 serøse forhold med menn som har hatt 3-4 barn fra før. Selvsagt skulle disse kjærestenes barn inkluderes på lik linje som alle andre. Vi har dermed involvert oss i 14 unger vi har behandlet som kjøtt og blod og som deretter har forsvunnet ut av livet vårt. Vi er ganske ferdige med det nå. Damen er nå sammen med en mann med to unger fra før. Vi involverer ikke disse ungene på samme måte.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #8 Skrevet 2. august 2011 Slik er det hos oss også.To av ungene våre er ikke våre barn, mens hans tidligere stebarn. Alle går innunder barn her i huset. Få som skjønner seg på familien vår, men for oss er det veldig enkelt. alle er våre barn, uansett i hvilken slektsrekke de er i. Ungene har en haug med besteforeldre, alle ser de på ungene som sine egene. Meg og min mann har valgt ikke få barn sammen, vi vil heller kose oss med de barna vi har. Og hun største er såpass stor at det kommer kanskje barnebarn der etterhvert. Vi vil ikke ha småbarn i hus når det kommer barnebarn, vi vil ha masse tid til barnebarna.
Ugl@ Skrevet 2. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 2. august 2011 I deres tilfelle kan jeg godt forstå reservasjonen, i vårt tilfelle blir det noe helt annet da jeg ikke er en seriemonogamist på noen måte. Har had kjærester tidligere før jeg traff mannen, men aldri noen seriøse forhold der sønnen min ble involvert med mine kjærester og deres familier. had et bevisst forhold til det for å unngå nettopp det scenarioet du her beskriver. Har man barn fra før så må man tenke nøye igjennom før man blander inn barna, skulle det skjære seg så er det jo ofte de det går utover når man har knyttet bånd til nye "besteforeldre" tanter og onkler. Nå skal mannen min adoptere sønnen min, med tanke på det juridiske også.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 16. mai 2013 #10 Skrevet 16. mai 2013 Jeg ble rørt over innlegget ditt. Fantastisk å lese og håper at det finnes flere like fantastiske og inkluderende familier der ute! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #11 Skrevet 16. mai 2013 Jeg ble rørt over innlegget ditt. Fantastisk å lese og håper at det finnes flere like fantastiske og inkluderende familier der ute! :-) Dette innlegget er jo to år gammelt Anonym poster: 1c4f9a2e6e8f33dd6a4bdac52e499411
Kanutten83 Skrevet 16. mai 2013 #12 Skrevet 16. mai 2013 Jeg tilhører en slik famile, min mor og min far (stefar) hadde vært sitt barn da de ble sammen, de fikk 2 barn sammen og de sier de har 4 barn selv om de bare er biologisk foreldre til 3 barn hver I min familie finnes ikke mine, dine og våre, kun våre Selv min stesøsters mormor er mormor (bestemor) til oss alle selv om hun kun har biologisk tilknytting til min stesøster Jeg er veldig glad jeg har vokst opp med min stefar som pappa, min egen farsfamilie er ikke interessert i meg...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #13 Skrevet 16. mai 2013 Det er nesten slik her også. Bare det at det er min mann som har et barn fra før. Barnet bor 60% hos sin mor og 40% hos oss. Sånn det vært siden barnet var 18 mnd. Og er nå snart 10 år. Og da min pappa døde i fjor så stod barnets navn på kransen som var fra barn og barnebarn. Barnet kaller ikke mine foreldre for besteforeldre, men det er pga at barnet har på begge sider fra før. Men mine besteforeldre kalles for oldemor og oldefar. Anonym poster: 7242008c680c1b424a7b20d09b432781
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #14 Skrevet 16. mai 2013 Det blir annerledes når barnet ikke har kontakt med farssiden. Min x-mann har funnet en dame som ikke kan få barn og hun og hennes familie behandler mine barn som de skulle vært hennes. Det liker jeg dårlig. Jeg er glad de godtar mine barn, men det er det de er, mine! De har en pappa, de har en mamma og de har besteforeldre, oldeforeldre og tanter/onkler på begge sider, det er begrenset hvor mye mer de trenger. Hadde jeg ikke hatt kontakt med barnefaren hadde det vært flott å funnet en mann som hadde tatt dem til seg som sine Nå har jeg en mann som har egne barn, men er fantastisk mot mine uten å prøve å ta en farsrolle. Familien hans godtar mine barn og de får gaver på lik linje med de andre barna i familien, men alle kalles ved navn av mine barn! Anonym poster: 7269402b6e494aa06131e6bf7ef91628
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå