Gå til innhold

Positiv test - kan jeg stole paa det...?

Anbefalte innlegg

Fikk positiv test i dag, 13 dager etter uttak... Har testet flere dager foer og, med negativt resultat, saa da er vel HCG-sproyta ute av kroppen..? Toer liksom ikke helt tro paa dette jeg, maa faa tatt en blodproeve og faa hoere at legen sier det er positivt foer jeg toer aa bli glad....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143443821-positiv-test-kan-jeg-stole-paa-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan stole på testen, når du har testa negativt før. Men selv tok jeg vel 5 tester over ei uke, før jeg var helt sikker på at jeg ikke så feil (og det var digitale tester!), håper du greier å stoppe før du har brent av mange hundre kroner :)

Gratulerer :)

Oi, tusen takk dere!

Jeg har allerede svidd av en del hundelapper paa tester, saa tror det blir blodproeve i morgen! Klarer liksom ikke helt aa tro paa det, selv om jeg innerst inne VET at det har klaffet med saa mange positive tester... Kanskje det er saa uvirkelig fordi jeg ikke har hatt en eneste positiv test i de 4 aarene vi har provd, og saa lykkes det paa forste IVF. Hadde jeg aldri trodd... Og er liksom forberedt paa at det ikke gaar enda, at det er kjemisk, at jeg mister tidlig etc - snakk om Frk Positiv dere! ;)

Been there, done that:-)

Etter 5 år som sliter og to prøverørsforsøk klarte jeg ikke å tro på den positive testen! Forklarte det først med eggløsningssprøyta (som er ute av kroppen etter ca 10 dager, og jeg testet på dag 15) og deretter "skyldte" jeg på kjemisk graviditet. Først da jeg hadde fått svar på to blodprøver som viste hcg-stigning turte jeg å tro på det:-)

Gratulerer!

Annonse

Haha, bra det ikke bare er meg :) Har det akkurat som du beskriver det ja... Har snakket med sykepleier og jeg kan ta blodproeve torsdag og mandag. Ser det bra ut da skal jeg (begynne aa) tro paa det! Trur eg....

Gratulerer med dine 2 i magen og!

Snufs, naa bloer jeg :( Helt friskt, roedt blod og ganske mye...men ingen klumper da (sorry detaljer). Har snakket med sykepleieren og det er ikke noe de faar gjort, maa bare se ann hvordan det ser ut paa hcg-maalingen i morgen.

Tusen takk dere :)

Jeg har sluttet aa blo naa saa det er jo bra... Tingen er at jeg tar jo medisiner som gjoer at jeg ikke faar mensen, saa det maa vaere noe annet enn det. Har tatt blodproeve i dag saa faar haape den viser OK verdier og stiger i de naermeste dagene!

Hei Happy :) Joda, det gaar ganske bra. Jeg sluttet aa blo og den forste blodproven jeg tok paa torsdag var positiv med HCG paa 269. Har tatt ny i dag for aa sjekke at der stiger som den skal saa venter spent paa svaret... Haaper inderlig det ser bra ut, da skal jeg bli mer optimistisk!

Haaper det gaar bra med deg og at sproytene gaar greit :)

Annonse

Ååå, så spennende, Suksessterta! Dette ser positivt ut!!

Du må gi beskjed etter du har fått svar på blodprøven. Er det lenge å vente, forresten?

Her går det greit, formen kunne vært bedre da... men, men! UL på fredag, er superspent! Spennende tider nå altså..

Tvi tvi!!!

Klem fra

Takk :) Og blodproeven var bra i gaar og, HCG hadde steget fra 269 paa torsdag til 1296 i gaar. Bra stigning i folge sykepleieren! (man faar svar paa proeven samme dag som regel). Skal ta en proeve til i morgen for aa sjekke at det fortsatt stiger som det skal.

Saa spennende med UL paa fredag! Haaper det er mange fine follikler der :) Tvi tvi til deg og!

Ååå, så morro, Suksessterta!! Koselig å se at det står gravid på deg :) Da kan jeg endelig si 100% GRATULERER! Hurra!!!

Spennende tider for oss ja, Lykkes vi igjen! SPENT på fredagen altså....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...