Gå til innhold

Voldsomt "stortromme" bryllup, planlagt ned i minste detalj når paret har vært samboere i en halv evighet og har flere barn sammen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

dere finner altså så mye å rakke ned på her, her er alle så innmari mye bedre enn alle andre. Hva med bare å være glad for at de får det som de ønsker seg og du slipper å ha et slikt bryllup du ikke vil ha?

Hva med f.eks meg da? Vi er studenter begge to og ønsker oss et bryllup der vi har råd til å gjøre stas på hele familien og alle våre venner, samt og feire oss selv og kjærligheten :) det er en dag vi har muligheten og da ønsker vi ikke å ha det halvveis, men vi vil dra deb helt ut... Dermed sier det seg selv at vi må vente.. Og jeg venter gjerne i vissheten om at en gang i fremtiden skal vi få laget en heidundrende fest som skal huskes i ettertiden.. Hehe..

Men selvfølgelig, siden vi møtte hverandre og fikk barn før vi hadde fulle jobber, hus, stsjonsvogn og flere hundretusen på sparekonto så er det uansett uromantisk å gifte seg..

(bare undrer men er det fortsatt uromantisk selv om man er under 30 når man endelig får råd, eller finnes det også en aldersgrense for når et bryllup går fra å være romantisk til å være uromantisk?)

Annonse

Det er folk her som har sterke meninger om ei brud på over 30, tungt sminket, med diadem og omfangsrik hvit brudekjole. Så er det andre som er uenige.

Men har ikke lest noe kritikk av størrelsen på bryllupet.

Selv synes jeg vel det blir litt "dødt" å arrangere bryllup når man har bodd sammen i en god del år. Det blir liksom som gjestene må late som de er kjempe-engasjerte over at paret gifter seg. Men det er kjekt for familien, og barna føler nok en ekstra trygghet over at foreldrene endelig har giftet seg.

Så i følge mang her så bør ikke jeg gifte meg... firebarnsmor på 35 med enn mann som er enda eldre....

Sukk... og jeg som alltid har drømt om å stå hvit brud..med diadem og storslått fest. Trist at dere har fasitten, og at jeg nå vil lure på hvem av mine venner som er her på dib, og som i ettertid da skal rope ut her på bim og til andre venner at det er grusomt teit at jeg skal gifte meg..

Nei, trist lesning...

Hahaha, dette er noe av det mest latterlige jeg har sett.. Er det virkelig mulig å være så LITE glad på andres vegne og i tillegg prestere å skrive et innlegg kun om det? Da har en jaggu ikke mye annet å ta seg til her i livet, gitt!

Å rakke ned på andres valg og å ikke ha evnen til å være glad på andres vegne er ubegripelig egoistisk, barnslig og gir voldsomme uttrykk for misunnelse.

Sånn!

:)

Jeg er i grunnen enig med HI, jeg da.. Altså, i den forstand at jeg som samboer med samme mann i en årrekke, ikke kunne tenkt meg noe svært bryllup, noe vi heller ikke skal ha. Her blir det besøk hos sorenskriver, og middag kun for de aller nærmeste. Men det er min mening om hva jeg ønsker, så får alle andre ha sine egne meninger! :)

Jeg blir stadig forbauset over tingene enkelte føler er viktig å få presisert. Som foreksempel deres mening om forskjellige typer bryllup.

Det er komisk hvordan folk tror deres standpunkt er interessant for folk flest. Fornøyelig lesing blir det jo, mye lite intelligent.

Annonse

Jeg synes stortromme-bryllup der folk planlegger seg ihjel og alt er fastsatt til det minste detalj, er lite romantisk og litt fjortis uansett om folk har vært sammen i 1 måned eller 20 år. Selve det fine ved et bryllup er at brudeparet og gjestene gjør dagen til det den er. Jo mer begrensninger man stiller, jo kjedeligere blir det. MIn mening.

Bedre økonomi?? Hjelp, enda mer uromantisk.

Vi har råd til å kjøpe hus og få masse unger.

Men bryllup er for dyrt. Ennå. Øh..

Er det ikke fantastisk fint at du ikke definerer hva som er romantisk for andre? Og er det flott at du ikke trenger gjøre ting på sammemåten som andre?

Er ikke alle som har råd til å kjøpe seg hus selvom de har unger!! Jeg er nødt til å leie så lenge, og ett bryllup er ikke nødvendigvis det første man velger og bruke penger på når man ikke har så mye! Jeg har vært sammen mannen min i over fem år, bodd sammen i over tre, er det for sent å gifte seg da? Selvom jeg bare er 20?

Jaja, hvis jeg gifter meg noen gang, håper jeg at jeg ikke inviterer deg, da... :P

Jeg har vært samboer i mange år, og vi har snart to barn sammen. Hvis vi gifter oss noen gang, ønsker jeg et nokså stort bryllup med god mat og drikke, alt inkludert. Jeg ser ikke problemet med det, hvorfor er det "uromantisk"?

Heldigvis har vi hyggelige venner og familie, som i stedet for å kalle det "uromantisk og tamt" ville kalt det en bra fest, tenker jeg... :)

Med fare for å tråkke i salaten gjetter jeg på at hi er ung (under 30), og giftet seg tidlig? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...