enits40 Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Hei, jeg har et bittelite spørsmål om mme. Skal begynne å jobbe om bare noen dager (sukk...), og pappaen skal være hjemme med lillegutt. De første dagene blir hektiske, da storebror skal følges hit og dit på turneringer og lillegutt på snart 9 mnd må selvsagt bare henge med på lasset. Pappaen er litt bekymret for hvordan han skal klare å følge opp begge gutta uten at mammaen og puppen er med, så han spør om han kan ta med mme (ferdigblandet) og gi den som den er, fra flaske, uten å varme opp i vannbad etc. hvis baby skulle slå seg vrang... Så...hva er svaret - det må da vel gå greit, eller? På et eller annet tidspunkt må vel barna vende seg til å få melka kald?!
El1 Skrevet 2. august 2011 #2 Skrevet 2. august 2011 Når vi er ute, har vi med en termos med kokende vann som vi setter flaska i, tar ikke ett minutt engang så blir den varm. Når det er sagt har jeg gitt noe kald melk nå i varmen, prøvde det en natt men det var ingen suksess, ungen blei lys våken...
Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #3 Skrevet 2. august 2011 Nå som min baby er 8 måneder så er jeg litt mer avslappet til dette med MME. Jeg kan gjerne blande ferdig flaske og ta med ut for så å gi baby uten at den er varmet. Nå om dagen er det jo så varmt at melken blir jo ikke kald. Og min baby er ikke kresen og drikker uansett. Det har også hendt at når baby ikke vil ha flaske når jeg tilbyr at jeg har satt den i kjøleskapet for så å varme litt igjen og tilbyr 1 gang til. Og jeg sluttet og koke vannet og flaskene når baby var 6 måneder. Så om baby ikke må ha varm melk ser jeg ingen problemer med det når baby er så stor.
Gjest Madolyn Skrevet 2. august 2011 #4 Skrevet 2. august 2011 Venninna mi har ei jente på 9 mnd som drikker vann av AVENT-flaska si når de er på besøk her. Må gutten ha melk når de er ute og farter, eller kan han kanskje bare drikke vann? Eller, som du sier, kald mme bør da gå fint, for på den alderen er de vel vant med både fruktnett, brødskive osv som ikke akkurat er temperert til 37 grader
lillenims Skrevet 2. august 2011 #5 Skrevet 2. august 2011 Om ungen vil ha kald/smålunken melk så er det veldig praktisk, og ikke noe problem for så stort barn. Kanskje holder det med vann også, eller smoothie på pose? Temperaturen på MME betyr mest for nyfødte, som helst bør få bruke mest mulig energi på å vokse og ikke på må varme opp melka i magen til 37 grader (alle monner drar virkelig for de minste!). For barn som ammes kan det også være et poeng å få melk av samme temperatur som puppen, men med godt etablert amming er det sjelden noe problem. Om du ammer så er det ikke sikkert dere trenger styre verken med mme eller pumping, om du kan amme rett før og rett etter jobb så holder det fint med vann på dagtid. Snuppa mi drakk under tvil 100-150 ml flaskemelk mens jeg var på jobb da hun var på lillegutts alder, ammet da morgen, ettermiddag og kveld. Hun spiste fast føde til 4 måltider, enten et middagsglass, en porsjon grøt eller et beger fruktmos.
uhhuhher Skrevet 2. august 2011 #6 Skrevet 2. august 2011 Noen venner av meg gir gutten sin NAN rett fra de ferdigkartongene når de er ute på farten. Det går helt fint, og da får den temperaturen det er der den oppbevares. At dere ikke prøver et par ganger hjemme først, ser hvordan det går.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 2. august 2011 #7 Skrevet 2. august 2011 Nan på ferdigkartonger kan drikkes slik den er, trenger ikke varmes. Det spørs bare om ungen godtar romtemperert/kald melk. Her i gården går det helt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå