trinity83 Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Jeg har lest flere steder at det skal sendes opplysninger til NAV i uke 26 (?). Hva skal sendes inn? Er det bare "Søknad om foreldrepenger eller fedrekvote ved fødsel" og evt. "Utsettelse eller gradert uttak av foreldrepenger" + bekreftelse fra lege på termin?
Solsikke91 Skrevet 2. august 2011 #3 Skrevet 2. august 2011 Samme her! Og noen som vet hva alenemødre som går i lære kan søke om?
barbabelle Skrevet 2. august 2011 #5 Skrevet 2. august 2011 Sist sendte jeg søknaden inn til NAV et par måneder før termindatoen. Like greit å få det unna hvis man vet om man skal ha 100% eller 80% og fordelingen mellom forldrene. Det siste kan man jo endre i ettertid om man ombestemmer seg. Så vidt jeg husker sendte jeg kun en sånn legebekreftelse på UL-termindatoen. Ønsker du å drøye det lengst mulig, så er det lurt å ringe ditt lokale NAV-kontor å spørre. De vet best hvilken kapasitet de har!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 3. august 2011 #6 Skrevet 3. august 2011 Du kan vel søke om engangstønad om du ikke har arbeidet.. men vet ikke om "lære" vil si at du har jobbet deg opp rett til permisjonspenger, og evt hvor mye det er... Jeg er student og skal søke om engangstønaden ihvertfall..på ca 35 000 kr.. til ustyr osv.. Ellers har du vel allerede overgangsstønad siden du er alenemor? Dobbel barnetrygd, barnebidrag fra far, stønad til barnetilsyn og evt bostøtte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå