Gå til innhold

Vi klarer ikke bestemme oss for navn. Står mellom Sigrid og Lovise.

Anbefalte innlegg

Lovise blir oppkalling og jeg syns det er et nydlig navn, men av en eller annen grunn har vi fått mye negative reaksjoner på det navnet fra min familie. Spessielt min mor sier titt og ofte hun ikke liker navnet og syns at det er vanskelig å uttale navnet rett.

Sigrid er et navn vi liker, er ikke oppkalling. (Dette er også et navn som familien min ikke liker, men godtar det mer)

De andre barna våre er oppkalt og jeg vil gjerne at babyen også sal bli det.

Har vurderT Sigrid Lovise, men da blir det nok til at Lovise blir stående mest til pynt og ikke bli brukt i det daglige.

Jeg har egentlig vært bestemt på Lovise, men pga familien min ''klager'' så mye på navnet har jeg blitt usikker.

Så hvilket navn syns dere er finest?

Fortsetter under...

Jeg personlig syns Sigrid er penest av de to navnene men dere må jo velge det navnet DERE ønsker på barna deres, ikke det familien ønsker.

Navnet skjemmer ingen og etter litt tid vil de helt sikkert ikke engang ofre det en tanke at jenta deres kunne hatt et annet navn enn det hun har fått :-)

Jeg synes Lovise er et fint navn, men kunne dessverre ikke bruke det selv. Så jeg synes du skal gå for det navnet.

Hvorfor lar du familien din ha så stor innflytelse over navnevalget på ditt barn? Det er vel du som skal oppdra ungen og er mor? Så jeg synes du bør gå for det navnet du har bestemt deg for, så får bare familien din godta det. De har vel egentlig ikke noe de skulle ha sagt?

Sigrid ingen tvil fordi jeg syns det navnet er det fineste av de 2 :)

Men som hun over her sier (21:32) skal man ikke la familien ha noen innflytelse over navnevalget er nå dere som skal leve med at barnet heter Sigrid eller Lovise:)

Vi valgte å holdet navnet hemmelig frem til fødsel for å si at "H*n skal hete *****", da er det plutselig ikke så mye familien kan si for da er navnet allerede bestemt ;)

Oi, vrient. To av mine yndlinger (selv om vi landet på Helena).

Hvis dere er veldig internasjonale hadde jeg valgt Lovise (liker best Louise).

Men Sigrid er bare aldeles nydelig da..

Grunnen til at det desverre ikke ble det her er at de andre barna har mer internasjonale navn dom ikke "passet" til Sigrid.

Men Sigrid er nydelig!!

Annonse

Jeg syns Sigrid er pent, det heter farmoren min. <3

Samtidig hører jeg stemmen hennes i hodet når hun snakker om " a lovvise som ditt og datt".. Gamle mennesker har en tendens til å ødelegge navnene når de snakker om a Kresstine (kristine) og 'n Annndreas (andreas) osv osv..

Jeg hadde valgt Sigrid. Men bruk det navnet dere vil ha på barnet og ikke tenk så mye på hva resten av familien tenker. De blir fort vant til det dere velger og det er kun deres valg:) Lykke til:)

Jeg synes Sigrid Lovise er veldig fint. Spiler det noen rolle om det ene blir brukt mer enn det andre? Jeg get mange som har pynte-navn som bare hentes frem i spesielle anledninger. Det er vel fint det!?

Jeg liker ikke Lovise, men det er nok bare fordi den mest ufordraglige ungen jeg kjenner heter det. Egentlig tror jeg navnet er bra. Jeg ville nok tatt Sigrid Lovise, men ta det dere liker best selv. Fammilien kommer til å venne seg til det uansett.

Annonse

Jeg stemmer på Sigrid, men jeg kunne også brukt Lovise. "Problemet" med Lovise er at det kan uttales helt feil, LoVVise, og da er det ikke pent. Sigrid har liksom bare en uttalelsesmåte det.

Dattera mi heter Sigrid Oline :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...