Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #1 Del Skrevet 1. august 2011 For å gjøre en LANG historie kort: Eksen er alkoholiker, derfor er vi ikke sammen lenger selvom vi har en datter sammen. Jeg har hele tiden prøvd å få det til å fungere mellom oss, og har gitt han utallige sjanser til å skjerpe seg og "bli tørr". Men det ender alltid opp med at han begynner på en ny drikke-periode etter en stund, og jeg blir like skuffet som alltid. Gull og grønne skoger beskriver situasjonen godt. Jeg kunne ALDRI i livet tenke meg å bli sammen med han, hovedgrunnen er pga alkoholen, men ser også flere sider jeg ikke liker ved han, og er derfor fornøyd med at forholdet er over. Men.. Forholdet var slutt for *tenke* over ett år siden. Men så har det vært mye frem og tilbake, prøvd å få ting til å fungere og det har kanskje gått bra en stund før han har begynt på'an igjen. Nå prøver jeg for tusende gang å ende HELT med han, og KUN ha samvær for datterens skyld, ikke for å være med han (vi pleier å dra på bilturer, kino og ellers "henge ut sammen" siden han er arbeidsledig pga drikkeproblem og jeg er hjemmeværende med datteren, har altså prøvd å bare være venner). Nå vil jeg altså bli helt ferdig med han, men han godtar det ikke i det hele tatt. Han har ingen andre venner enn meg (i følge hans søster har folk kuttet han ut pga alkoholproblemet), så dette spiller han mye på. Ellers elsker han meg over alt, og nekter at jeg skal få gå videre i mitt liv (altså finne kjæreste etterhvert). Han skal banke eventuell ny kjæreste jeg får, ingen skal få oppdra hans datter, han dreper om han må (dette sier han full) osv. Dette har jeg vært gjennom før, ender alltid opp med at jeg gir meg fordi jeg kjeder meg mye i hverdagen og jeg liker han som venn når han er i en god periode. Men innerst inne vil jeg bli kvitt han!! Drømmer om en fremtid med en annen mann. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg "blir kvitt han". Må jo ha samvær med han pga datteren, og da skværer vi alltid opp igjen. Tenker å bare være "streng". Når han er her så snakker vi minst mulig om noe annet enn datteren, og utenom samvær så er det null kontakt hvis det ikke har med datteren å gjøre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143443150-n%C3%A5r-eksen-bf-har-ekstrem-kj%C3%A6rlighetssorg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #2 Del Skrevet 1. august 2011 dytt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143443150-n%C3%A5r-eksen-bf-har-ekstrem-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-143443370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #3 Del Skrevet 1. august 2011 Kontakt familievernkontoret, dere må uansett ha meglingsatest for at du skal ha rett på stønader fra nav. Det er uansett ikke noe bra for datteren deres og være utsatt for farens misbruk av alkohol. Og noe særlig med samvær bør han ikke få alene. Men uansett bør du få barnet i barnehage sånn at du kan finne deg en jobb og på den måten treffe andre mennesker og ikke "kjede" deg sånn at du går tilbake til en mann som verken er bra for deg eller datteren deres. hvorfor går du tilbake til han om du ikke er glad i han som en kjæreste?? Eneste som kan få eksen din til og slutte og drikke er fakisk han selv og når du og deres datter ikke er en god nok grunn da hadde jeg bare latt han seile sin egen sjø. Du må bare kutte han ut. Si til at han han kunn få treffe barnet når han er edru, ikke svar eller send han sms som ikke omhandler barnet. Ikke ring han og legg på om han er full og vil ha deg tilbake. Si også at du ikke kommer til og tolerere trusler og at du kommer til og gå til politiet om han begynner med det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143443150-n%C3%A5r-eksen-bf-har-ekstrem-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-143443372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #4 Del Skrevet 1. august 2011 Du MÅ ikke være med han, og bruke samvær som unnskyldning/forklaring. Andre kan ta seg av dette, eller du kan ha venner med når han treffer ungen. Du får ikke til å kutte det ut, uten at du er streng. Du skal ikke bare være snill. Jeg vet nesten hvordan du har det, for jeg har hatt litt samme problemet med far til mine barn. Det gikk mange år med bortforklaringer om at jeg måtte være med under samvær, og det at han faktisk er deres far. Men egentlig var det at jeg ikke var ferdig med han, selv om jeg ville være det sånn i tankene mine. Han også har problemer med alkohol og temperament, og forstår enda ikke noenting om barn. Men sexen var himmelsk, og han er snill og god når han gidder Samværet her er blitt et minimum, nettopp fordi jeg stilte krav. Sikkert like bra. Jeg er ferdig med han for flere år siden, men det tok sine år å komme her jeg er nå. I dag har jeg en ny mann, som er god som gull Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143443150-n%C3%A5r-eksen-bf-har-ekstrem-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-143443388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #5 Del Skrevet 2. august 2011 HI her, takk for svar! 21:14: Jeg har stønader fra NAV siden vi ikke har vært et par etter datteren kom til verden (fant ut jeg var gravid 3 dager etter det ble slutt). Så jeg har full foreldrerett. Har vært og snakket med familievernkontoret uten han før, for å få vite hvor mye samvær han har rett på med det problemet, men den gamle damen kunne ikke svare på noe som helst!! Hvis jeg spurte hva han hadde rett på, så fikk jeg bare til svar "barnefar har ikke rett på noe, det er barnet som har rett på å ha det bra, skjønner du hva jeg sier, kan du gjenta hva jeg har sagt så vi skjønner hverandre..". Fikk altså ikke så mye svar på ting av den timen. Ellers skal jeg nå bare være streng, ha faste dager og tidspunkt for samvær. Vil jo at datteren skal få bli kjent med pappaen sin. Barnet skal i barnehage om et år, når hun er 2 år. Det stemmer at jeg ikke er glad i han som kjæreste, men jeg har jo håpet på at han skulle skjerpe seg, og kanskje jeg da fant igjen følelsene som var der da vi ble sammen.. Ja vet at det bare er han som kan slutte å drikke. Han får aldri ha kontakt med hun når han ikke er edru (han drikker for det meste bare på kveldstid da jeg ikke er med han, og så er han edru på dagtid hvis han er med oss). 21:25: Hehe, høres akkurat ut som eksen min på måten du beskriver eksen din. Er jo det jeg håper på, at jeg skal bli lykkelig med en annen etterhvert. Men da må jeg jo bli kvitt eksen først, og det er selve problemet! Han står gjerne utenfor døren hele dagen, kommer med blomsterbukett og gråter. Han "bomber" mobilen og sier han skal kjøpe alt i verden til både meg og datteren. (Jeg faller selvfølgelig ikke for noe av dette). Men nå skal jeg virkelig prøve å bare være streng. Som sagt finne faste dager og tidspunkt, og bare snakke om datteren. Har en mistanke om at han er mer interessert i å være med meg enn datteren også, så kanskje han mister interessen endel etterhvert. Håper også at han finner seg ny dame, så jeg går i glemmeboken. Mvh HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143443150-n%C3%A5r-eksen-bf-har-ekstrem-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-143444184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ->>- Skrevet 2. august 2011 #6 Del Skrevet 2. august 2011 Slutt å møte ham. Dere kan kommunisere skriftlig om datteren. Dessuten bør du anmelde drapstrusler selv om de kommer i fylla. Det er noe med å signalisere først som sist at det er en skikkelig ugrei ting å drive med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143443150-n%C3%A5r-eksen-bf-har-ekstrem-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-143444194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå