Gå til innhold

Nå syns jeg litt synd på sønnen min nå.

Anbefalte innlegg

Nice try "naboen" min . Ikke utgi deg for noe du ikke er!

Ingen som trenger å passe på William når han er ute , det gjør vi nemmelig selv ..

Og til dere som lurer på hvorfor jeg ikke kan fire på leggetid og bhg er fordi William har har 3 uker fri nå og vært ute og lekt til kl 21 og vært oppe enda lenger store deler av ferien ,vi har vært veldig slappe på leggetid nettopp pga sommerferie . Men nå er sommerferien over og hverdagen banker på. Da er det veldig greit å legge seg til normal tid og det gjelder ikke bare William ,men hele familien .

Fortsetter under...

Fy søren utrolig ... ehh ja.. hva skal man si.. dere er utrolig utrolig tøffe der dere sitter bak anonymknappen... Jeg blir så provosert over hva folk får seg til å skrive her inne at jeg må passe på hva jeg skriver..

Og jeg tror ikke på at det er nabokjerringa som sitter der å skriver.. d NEKTER jeg å tro... Utrolig barnslig..hvem du nå enn er..

var vel ingen som hadde lurt om du ikke hadde lagt ut dette poengløse innlegget.

Forøvrig har du nå tidligere kommet frem med merkelige uttalelser ang småbarn og det å være ute alene, så at naboene følger med barna dine mer enn deg har jeg ingen problemer med å tro.

Fullstendig klar over at naboer pleier se etter hverandre sine barn. Sa jeg at jeg ikke var klar over dette? At en skifter på å se etter hverandre sine barn kan vel ikke sammenlignes med at noen aldri ser etter verken sine egne eller andre sine?!

Skjønner at det er kjipt for han ja. Kanskje dere kan lukke vinduet ? :)

Sønnen min på 18 mnd legger seg også 1930. Jeg syns det er en fin leggetid for både ettåringer og firåringer. Men han sover jo to timer på dagtid også. Håper gutten din sovner fort :)

Annonse

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Oioioi..folk har lite å gjøre. Syns det er litt artig å se hvor mange kommentarer dette innlegget har fått sammenliknet med andre "viktigere" innlegg. No offence HI ;)

Skjønner godt at du syns det er kjipt å legge ungen, men det er også en helt riktig ting å gjøre. Hadde du vært anonym og skrevet dette ville folk sagt "herregud dame, en unge på 4 trenger virkelig ikke være oppe til halv 8 !???!!, min på 4 legger seg aldri senere enn rett etter barne tv.. skulle ikke forundre meg om du var en av de som lot ungen vandre rundt til kl 12 alene i ferien bare fordi du er så "ressurssvak" at du ikke klarer å sette grenser for sønnen din"..litt satt på spissen, og mot den barnslige siden, men jeg får det jo fra et sted!

Nei, jeg er så irritert på denne hetsingen av folk som har guts til å skrive med nick..så jeg stiger igjen ut av anonymskyggen og joiner deg i krigen mot DiB's moralpoliti!

Herregud, 2035. Hvem tror du at du er ?! Supermamma ?! Hvordan andre familier organiserer sin hverdag har ikke du noe med. Håper sånne som deg kan holde seg langt unna dette forumet. Har du ikke noen gode råd eller hyggelig å komme med så trenger du ikke å svare. Du gjør det kun utrivelig for oss mødre som liker å føre normale dialoger og snakke med hverandre. VOSK OPP og lær deg og dine barn folkeskikk.. Sånn snakker man ikke til andre voksne mennesker!

Ja tenk, hele tre uker fri! Jommen er han heldig. ;-(

Du er hjemme med en liten, og alt du unner barnet ditt er tre uker ferie! Blir helt oppgitt over slike selvsentrerte mennesker, og desverre er det mange av dem her inne.

Jeg får totalt hakeslipp av enkelte komentarer her. Folk er så fæle! Nå har jeg kun skummlest deler av det, for jeg vil bevare mitt gode humør, men jeg synes mange her burde gå og legge seg selv, i tillegg til barna sine. Mamman til Will og Ailo har min fulle støtte med tanke på leggingen. Så flink du er som klarer å holde på ditt, selv om du synes synd i barnet. Alt for mange som ikek har viljestyrke til å gjøre det som er det beste for barnet, men gir etter om de synes synd på det eller om barnet maser. Ha en fin kveld videre. :)

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Sett fra sønnens side er det klart han syntes det er kjipt, barn vet da ikke alltid hva som er lurt for en selv.

Må bare si du får veldig mye hets her nå, jeg liker deg. Du er mamma for dine barn og ingen kan være en bedre mamma for de en deg. Jeg liker at du sier det du mener, og liker det du skriver.

Jeg ville gjort det samme som deg. når man endelig har rutine hvorfor ødelegge den... Han har jo fått vært ute sent en del kvelder som du skriver. Drit i resten, noe du gjør det liker jeg!!

Sove godt hele gjengen!!

Jeg er veø uansvarlig eller "dårliig mor" jeg og, tatt et par glass vin poå verandaen jeg med ansvar for en baby OMG!!!

Syntes det er bra du velger å komme inn i rutine igjen. Vi gjør det samme nå. SFO i morgen. At det noen ganger er andre unger ute, får bare være.. Vi har ferie på forskjellige tider.

Helt greit at ungene lærer at livet ikke alltid er så "rettferdig".. Man kan ikke få alt alltid!

vet ikke hva jeg skal si ..

jeg har vært sykemeldt nå i 6mnd og har hatt 5åringen min i barnehagen kanskje en til to dager i uka(han hadde full plass). nå i sommer tok jeg han rett og slett ut av barnehagen da jeg allikevel går hjemme.

så jo..kanskje.. du kan jo tenke deg selv.. hadde ikke vært noe moro for deg å måtte legge deg sa alle de andre er ute og koser seg. særlig nå som det er så varmt i tillegg.

du går jo hjemme og du får aldri tilbake 4års-alderen på sønnen din igjen. husk det. de vokser så alt for fort. jaja.. ferien hans er over.. men hallo... 3 uker?? du går hjemme.. la nå også gutten får være hjemme og kose seg.

Annonse

unnskyld meg, men hva faan vet du om årsaken til at HI velger å ha sønnen sin i barnehagen mens hun går hjemme i perm. jeg gjorde akkurat det samme da jeg fikk nummer to, fordi det da var enklere å komme seg inn i rutiner og slikt etter fødsel. litt kortere dager hadde hun da. men det kan jo William ha også for alt du vet. Jeg kommer til å velge akkurat det samme når jeg nå får nr 3.

mine to har vært hjemme med bare meg nå i 4 uker, jeg er sykmeldt og skal love deg at det har vært både himmel og helvette. så jeg gledet meg til dagen i dag når barna skulle i barnehagen igjen og kunne få tilbake en opplagt og fornøyd mor igjen.

Hva om de kal ha ferie senere i sommer/høst? tenkt på det? at de 3 ukene bare er 3 uker av flere? uansett, så har ikke ungen vondt av å gå i barnehagen å leke med andre unger. og det kan tenkes at HI har dager der William er hjemme sammen med henne og Ailo også for alt du vet.

Hvorfor skal dere alltid være så frekke å stygge i kommentarene når dere gjemmer dere bak NN-knappen?

Og til dere som klager på at dette var et unyttig innlegg, DET FINNES TUSEN ANDRE UNYTTIGE INNLEGG HER INNE!!!!! ser ikke at dere spyr ut slike kommentarer til dem!

unnskyld meg, men hva faan vet du om årsaken til at HI velger å ha sønnen sin i barnehagen mens hun går hjemme i perm. jeg gjorde akkurat det samme da jeg fikk nummer to, fordi det da var enklere å komme seg inn i rutiner og slikt etter fødsel. litt kortere dager hadde hun da. men det kan jo William ha også for alt du vet. Jeg kommer til å velge akkurat det samme når jeg nå får nr 3.

mine to har vært hjemme med bare meg nå i 4 uker, jeg er sykmeldt og skal love deg at det har vært både himmel og helvette. så jeg gledet meg til dagen i dag når barna skulle i barnehagen igjen og kunne få tilbake en opplagt og fornøyd mor igjen.

Hva om de kal ha ferie senere i sommer/høst? tenkt på det? at de 3 ukene bare er 3 uker av flere? uansett, så har ikke ungen vondt av å gå i barnehagen å leke med andre unger. og det kan tenkes at HI har dager der William er hjemme sammen med henne og Ailo også for alt du vet.

Hvorfor skal dere alltid være så frekke å stygge i kommentarene når dere gjemmer dere bak NN-knappen?

Og til dere som klager på at dette var et unyttig innlegg, DET FINNES TUSEN ANDRE UNYTTIGE INNLEGG HER INNE!!!!! ser ikke at dere spyr ut slike kommentarer til dem!

Bare 3 uker ferie ? Hordan vet dere som skriver dette det?

Til sammen har han ca 10! uker ferie i året .

Om 2 uker skal vi 4 dager til dyreparken .

I tillegg blir han vanligvis levert i bhg mellom 09-10 og hentet alt mellom 15-16 . Så han har ikke lange dager i bhg .

En annen ting er at han syns det er drit kjedelig å være hjemme med meg og lillebror, da blir det til at han bare vil se på tv og da syns jeg det er MYE bedre at han er i bhg hvor han er ute sammen med kameratene sine hele dagen.

Eller syns du det er bedre han sitter apatisk foran tven hele dagen ?

(Ja, og da skriver sikkert du at :men kan du ikke aktivisere han ,du er en sløv mor BLA BLA BLA, men det er ikke så lett når jeg har en på 1 mnd som vil ha mat 2 time, huset trenger en vask osv)

Og jeg bruker bhg som avlasting pga at jeg har CP så jeg er avhengig av litt fri sånn at jeg kan hente meg inn litt på dagtid .

Jeg er avhengig av rutiner pga sykdommen min . Mye avhenger av hvordan dagsformen min er og jeg vet at i morgen må jeg sove litt på dagtid når Ailo sover fordi i går natt sov jeg bare 4 timer . Så jeg kan dessverre ikke bare gi han fri fra bhg , jeg må være i form til det .

Du har ikke beskrevet en gutt som synes det er dritkjedelig å være hjemme. Du har beskrevet en gutt som har mange lekekamerater ute i gata. Med mindre samtlige skal tilbake i barnehagen i morgen så høres det ut som han kunne ha det gøy hjemme et par dager til:) Hverdager er det nok av, nyt ferien store og små!

Fy faen for noen kommentarer enkelte har, og itilegg påpeker at HI har rare meninger og syns punkter? Med andre ord totalt unormalt i deres øyne? Min mening, Dere har rare meninger, og mangel på oppdragelse på dere selv, å barn blir lik sine foreldre som oftest;)

Jeg syns ikke at en 4 åring skal være ute til kl: 21:00 på kvelden, halloen tenk alderen da? De har behov for mange ganger mer søvn..Og igjen de er 4 ÅR!!! 5 åringer har heller ikke noe ute id en tiden..Jeg ble oppdratt med innetider i både ferier og skoldager..Å jeg sliter ikke av den grunn..Akkurat som jeg pleier å si, Hva skal 12 åringer ut å vanke på byen på en lørdags kveld blandt fulle folk?!

De har ingenting å gjøre der nemlig!

Syns det er bra at små barn har rutiner og rutiner er svært viktige!

Min erfaring er at ungene ikke trenger like mye søvn på sommeren som på vinteren. Her i gata er alle barn lenge ute, hver dag, hele sommeren. Trøtt og glad på kvelden, våken og glad om morgenen. Om man putter de i seng halv åtte, så ligger de å vrir seg i senga i mange timer. Om vinteren derimot, er det fast leggetid (om det ikke er noe spesielt da), ellers fungerer ingen av oss. Min gutt ville nok stått i vinduet til de andre gikk inn, og da ville jeg valgt å heller la han leke ute med de andre. Vinteren er så lang her nord, ungene er mye inne vinterstid, så om sommeren er det ingen innetid. Fungerer bra her i gata, i allefall.

Synes det blir feil at HI må forsvare alt hun velger å gjøre med barna sine. vi er forskjellige, og det må vi bare godta. JEg velger å legge barna 19.30 hverdag som helg, også om sommeren når vi ikke har ferie! og mine ligger ikke å vrir seg fordi de ikke får sove! de har like mange timer søvn på sommeren som på vinteren. ofte får barna være oppe lenge om sommeren og så sover de lengre om morgenen, og det er vel noe som passer fint for sløve sommerforeldre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...