Gå til innhold

Nå syns jeg litt synd på sønnen min nå.

Anbefalte innlegg

Han måtte legge seg for en halvtime siden og nå må han ligge å høre på alle de andre ungene i nabolaget ha det gøy på lekeplassen rett utenfor soveromsvinduet sitt .

Og alle de andre barna spørr hvorfor han må legge seg så tidlig, jeg syns ikke det er så veldig tidlig å legge seg kl 1930 når han er 4 år og skal i bhg i morgen .

Men, syns litt synd på han når han må ligge å høre på alle de andre barna ha det gøy ...

Fortsetter under...

Når må han stå opp i morgen da?

Her legger de seg kl 19 til vanlig, men på sommeren blir den grensen tøyd kraftig:)

Jeg er hjemmeværende da, så vi står opp når vi våkner og er i bhg mellom 10 og 11. Har full forståelse for at de som jobber ikke kan gjøre det:)

Har ikke du permisjon?

Må sønnen din på 4 år tidlig i barnehagen i morgen?

Du gjør selvsagt som du vil, men nå i sommerferien har 3,5 åringen min vært oppe til rundt 21 hver dag (noe som kanskje er litt sent, men som allikevel funker fint).

Annonse

Om det er noen trøst så er det sånn hos oss også. Ungene legger seg kl 19 på vinteren, og 19.30-20 på sommeren da det tar litt lenger tid å dra seg inn fra solen. Men selv om de legger seg kl 20 er det fortsatt barn ned i 2-3-4 års alderen ute nå på sommeren. Mine er 3 og 5 år..

Ja, husker selv at det var helt forferdelig å høre på som liten... Måtte alltid legge med tidlig, og da var det ille å høre på de andre som koste seg.

Men hvis du er hjemme i permisjon kan du jo kanskje tøye grensene, så han kan få noen dager fri fra barnehagen, og så heller få være litt sent oppe med de andre barna? Men er selvsagt opp til deg.

herregud.. ike hør på dem..

jeg er helt enig i at det er greit å komme seg inn i rutine igjen! fordi om barnet kan sove lenger når hun er i permisjon betyr ikke det at mor synes det er greit. jeg forstår veldig godt at det er greit å komme seg inn i faste rutiner igjen etter at det er kommet en liten en.

Du er jo hjemme i permisjon med lille Ailo! For guds skyld, la storebror på 4 år få være ute å leke med barna i gata! Stakkars, stakkars gutt som må inn å legge seg når "alle" andre er ute og har det gøy. Du er jo i perm, du kan jo la han sove litt lengre i morgen også la han begynne seinere i bhg!

Har forresten lagt merke til deg innpå anonymforum før, du virker til å gjøre mye rart, ha masse rare meninger, men jeg håpet ikke dette gjenspeilet deg som mor, men skjønner nå at det gjør det.

Stakkars storebror, sier jeg bare. Huff..

Annonse

Ærlig talt dame, det er ikke slik at ungen lider av omsorgssvikt. Vi har alle våre måter å oppdra på, og hvis hun ønsker rutiner og at disse ikke skal brytes, så må det selvsagt være opp til dama selv! Det betyr da ikke at ungen lider og får traumer.

Ja, det er kjedelig for ungen at han ikke får leke mer, og det er litt trist, men han kan leke mer i morgen. Hvis hun vil ha rutine og ikke ha eldstemann hjemme, så får hun velge det.

Selv hadde jeg tøyd leggetiden og eventuelt tatt en senere morgen, eller noen ekstra dager fri i sommerværet. Men nå er jeg lærer, og har barna mine hjemme i alle ferier, hver eneste dag, baby eller ikke. Man er forskjellig, og det er opp til folk hvordan man vil ordne slike ting! Ingen vits å snakke stygt til folk av den grunn.

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Nei, nå må du gi deg, 20:35..

Greit at mammaen til Will og Ailo og jeg ikke alltid er enige, men akkurat her er vi det. Jeg er også hjemme i fødselspermisjon. Og hadde det ikke vært for at barna har ferie fra barnehagen så hadde de også lagt seg i 19-19.30 tiden. UAVHENGIG av hva de andre naboene gjør med sine barn. Barna mine er 3 og snart 5 år, er i barnehagen fra 9.30- ca 15.30 hver dag, men allikevel har vi en rutine ang leggetider. Noen ganger drøyer vi litt på leggetiden, men som regel legger de seg til vanlig tid sommer som vinter når det er hverdag. Er ikke noe synd på barna for det. Syns mer synd på de barna som hopper og danser ute til 21tiden i ferien og får en brutal oppvekking den dagen de må tidlig opp og rett ut i "hverdagen". Små barn trenger opptil en uke på å komme inn i normal døgnrytme, så du gjør dem ingen tjeneste ved å være "grei" og la de være lenger oppe...

Den der var litt for drøy NN20.35. jeg har også lagt merke til mamman til will og ailo, men det er jo fordi hun signerer med nick, og for det meste har jeg vært enig med henne. så da er vel jeg også sær da!

Det er foresten ikke noe synd på et barn som må legge seg kl 19.30 når han er 4 år! 4!!! sommer eller ikke! Mine må også legge seg til rett tid nå når ferien er over! og jeg er hjemme sykemeldt! JEg liker å ha døgnet som det skal være.. morgen fra kl 07.00 og kveld kl 20.00. er ikke noe sært med det! ikke er det synd på dem og ikke er jeg en dårlig mor!!!

Jeg synes dere er så frekke nå.. har lagt merke til at HI veldig ofte får kvasse og stygge kommentarer fra mange av dere her inne når hun legger ut et innlegg eller svarer på et.

kanskje du 20.49 skal gå ut å følge med barna da i stedet for å sitte her å slenge dritt om naboen din på BIM!

hahaha... Det er sikkert ikke vanskelig for henne å finne ut hvem du er heller da, 20:49.. Signerer hun som sier du kanskje heller burde gå ut og følge med på ungen din, kanskje ta det med inn også?? Klokka er 21.. Syns heller det blir mer feil å la dem være oppe "halve natta" når du har små barn, jeg da..

Hvorfor sier du det?? hva vet du om det liksom? og ser ikke du etter nabobarn om de er på besøk? og tror du ikke Hi ser etter nabobarn om de er der på besøk! herregud, skjerp deg dame. Tro kan du gjøre i kirka, her kan du vente til du vet sannheten før du uttaler deg!

Mine barn på 3 og 5 år er også ute om dagen, og jeg holder på med mitt som husarbeid og andre ting. er det noe galt med det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...