Gå til innhold

Please se på dette: et lite spørsmål om 2 åring min...

Anbefalte innlegg

(Legger spørsmålet mitt her, siden jeg ikke fikk noen svar og det er lite aktivitet på gruppa 2-3 åringer. )

Jenta mi på 2 år slikker på alt hun ser, hun slikker på sofaen, bordet, Armen min, leggen min, bamsen hennes osv. satt en dag i sofaen uten sokker på og så gikk hun bort og slikka meg på hælen! uff, jeg synes det er ekkelt, og sier at slik gjør man ikke. men hun bare fortsetter å slikke på alt mulig.

Lure på om det er andre som har opplevd noe av det samme? og om noen veit hvorfor hun gjør det?

hilsen undrende mor..

Fortsetter under...

Hei hei, min lille er nå 4 år og hun gjorde det også for noen mnd siden, slikka meg på armer og kinn. Jeg tror at hun så på tegnefilm at hunden gjorde det, og vet ikke hva hun tenkte, men ga seg fort.

Lykke til:) ikke lett når de er så små da forstår de ikke så mye, men det går nok over:)

Mvh Gabriela

Dette kan rett og slett være en innlæringsmetode. Alle vet at babyer sanser med munnen. De lærer seg smak og form ved å putte alle mulige slags objekter i munnen. En 2-åring kan selvsagt fremdeles være i den orale fasen av utviklingen, og er nysgjerrig på hvordan ting smaker. Hvordan smaker egentlg en sofa? Og hva smaker mammas hæl? Smaker de likt eller ulikt? Ville ikke bekymret meg i det hele tatt. Skal bare se at tulla di er av den litt mer nysgjerrige og utforskende typen!!

Kanskje lurt å stoppe henne når hun er i ferd med å smake på farlige ting. Ellers ville jeg bare latt henne få lov. Kanskje spurt henne etterhvert om hva hun syntes de ulike tingene smaker? Smaker det godt eller vondt? Da bevisstgjør du i allefall handlingene hennes, og kan unngå at denne smakingen bare blir en dårlig vane uten mening!

Tusen takk for svar!! Ja det høres jo ikke heilt ussansynlig ut.. :) da beroligere jeg meg med det! Hun bynte i barnehagen igjen i mandags, og da måtte hun smake litt på den også.. veggen og krakken :P og noen av ungene der.. vi får satse på at det går over :)

men takker for svar til dere begge 2! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...