Gå til innhold

Noen gode råd mot soppinfeksjon når det ikke er apotek tilgjengelig før i morgen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det hjelper å bruke hvilken som helst olje å vaske seg i stedet for intimsåpe (som ofte har feil pH-verdi) Dette kan lindre litt. Ikke bruk tettsittende bukse, lån gjerne en av mannens boksershorts, eller "gå kommando" under skjørt når du er hjemme.

Kesam må du for all del ikke finne på og bruke, det kan i verste fall gi deg enda mer sopp! Da foreslår jeg heller at du setter rompa di nedi grønnsåpebad det lindrer i alle fall litt!

Annonse

GRrønnsåpe for å lindre kløe , og eddikvann til å vaske underlivet med. Om du har en sånn plastsprøyte til medisiner kan d sprøyte opp litt eddikvann. Faktisk så funker det! Søk på lommelegen.no eller liknende sider og se om du finner andre tips?

Har du natron i hus? Kok i så fall 1 liter vann sett det til avkjøling, ha i en spiseskje natron. Hvis du har en sånn sprøyte hjemme så fyll denne og sprøyt opp i vagina for å skylle litt, og så har du litt i hele området utenpå. Ikke skyll etterpå, bare klapp forsiktig tørt.

Det fungerer! Dette tipset finnes på en del utenlandske sider som også viser til forskning på det. Natron gjør miljøet mer basisk og soppen kan ikke leve i basisk miljø.

Jeg blir kvitt sopp med Canesten, men blir så ekstremt sår av den at jeg aldri kan bruke kremen mange nok dager etter stikkpillen. Av natron har jeg ikke hatt noen bivirkninger og har faktisk ikke hatt sopp etter at jeg tok natron-kuren! (til tross for bytte av sexpartner som alltid tidligere har gitt meg sopp!)

Blandingen kan du sette kaldt og bruke resten i morgen. Holder seg fint fordi bakerier ikke lever i basisk miljø. Det beste er å stå i dusjen når du sprøyter blandingen opp i vagina. Hvis du ikke har en sprøyte så vask deg godt med natronvannet.

Hvis du tar det som kur til du er kvitt symptomene så kan det være lurt å kjøpe sånne stikkpiller med gode bakterier for vagina og bruke disse i etterkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...