Gå til innhold

Jee ikke kravstor altså, men i går var vi invitert på god søndagsmiddag hos svigers..

Anbefalte innlegg

Vi fikk først hermetisk lapskaus men kokt brokkoli til.

Deretter ble desserten hermetisk fruktcoktail med sprøytekrem på boks. Hmm, litt av en kulinarisk orgasme. Jeg hadde ikke turt å invitere noen på en sånn middag. Hadde dere?

Fortsetter under...

Nei, jeg hadde aldri invitert til en slik middag, men så er jeg glad i å lage mat da! Mammaen min hater å lage mat, så der går det i Toro og andre ferdigprodukter, og det gjør meg virkelig ingenting. Det er selskapet med dem som teller for meg da, ikke maten.

Hørtes litt kjipt ut, men om de har dårlig råd eller er fryktelig dårlig til å kokkelere så har jeg full forståelse for det. Det er viktigste er å samles og spise sammen. Maten får komme i andre rekke;)

18:31 her.Asså,jeg er ræva på å lage mat.Men mannen min er kjempeflink.Og han hadde heller dødd enn å servere boksmat.Men jeg bryr meg ikke om jeg får servert det :)

Annonse

Huff nei, synes ikke hermetisk lapskaus er mat for folk overhode.

Jeg kunne godt had lapskaus til søndagsmiddag, men da hadde jeg i det aller minste laget hjemlaget lapskaus. På hverdagene kan jeg inne på å lage en kjappvariant av frosen lapskausblanding, kjøttdeig/ middagspølser og hjemmelaget brunsaus. Tar en liten halvtime å lage bare.

Inviterer vi gjester så har vi gjerne litt ekstra god mat, feks stek. Til dessert kan jeg ha feks iskake, pleier da som regel å enten bake noe eller ta opp en hjemmelaget eplekake fra frysen hvis jeg har å servere til kaffen med is og krem.

Hadde kanskje ikke servert hermetisk lapskaus til andre, men spiser det gjerne. Jeg er oppvokst med hermetisk fruktcoctail somm dessert på julaften, men vi bruker fløte på, ikke krem. Og så er den fibet opp med banan og nøtter..

Jeg er stort sett firnøyd uansett hva jeg får servert, det er selskapet som betyr noe. Eneste jeg misliker, er å få margarin på maten, men jeg biter det i meg. Får jeg smøre selv, spiser jeg maten tørr heller enn margarin..

Skal innrømme at jeg blir skuffet når vi er innvitert bort til svigers på lørdagskvelden og får servert toro gryterett, posesalat og thousand island dressing...og tørr halvmånekake til kaffen..men det sier jeg aldri høyt:)

Jeg hadde aldri servert hermetisk lapskaus, ikke til hverdags selv heller. Sprutekrem kunne jeg faktisk funnet på å servere til kakao.

Annonse

Altså, har man ikke råd til å servere noe annet enn kattemat for 10 kroner, så inviterer man ikke på middag. Enkelt og greit. Da kan man invitere på kaffe med noe hjemmelaget bakst (marengs for eksempel - 3 egg og litt sukker, koster så å si ingenting å lage, og er enkelt å tilberede). Da samles man jo også som familie.

Mulig jeg også er kravstor, men jeg hadde ikke orket å invitere noen på middag hvis jeg ikke hadde noe bedre å tilby enn det du listet opp.

Hæ? Det er jo god mat. Som oftest lager vi alt fra bunnen av her hjemme, og vi er faktisk veldig kreative etter aom at jeg er kokk og han hobbykokk. Likevel ville jeg jublet over både lapskaus og fruktcoktail, fordi det smaker av barneårene mine. Det ville aldri vært noe jeg hadde klaget på der eller i ettertid, og i hvert fall ikke her inne.

09:41 - da må jeg si at du har hatt kjipe matopplevelser i barndommen, hvis dine måltider ofte bestod av boksemat. Regner med at siden du har barn selv, så er det stor sannsynlighet for at din mor har vært hjemmeværende i noen år mens du vokste opp?

I alle dager for en analysering, 09:53. vMin mor var ikke hjemmeværende nei. Jeg har vokst opp i et hjem med hjemmelaget mat, baking og store variasjoner i smaksveien. Jeg sa da vel aldri at mine måltider ofte besto av boksmat? Jeg liker bokslapskaus, fordi jeg likte smaken godt som barn, og gjør det fremdeles. Bokslapskaus er flott til hytteturer, telting med bålgryte, eller bare en hurtig middag hjemme fordi man skal noe sted senere. Det har jeg vokst opp med.

Ja akkurat, det er fint til hytteturer og bålmat, men ikke en søndagsmiddag når man inviterer gjester. fruktcoctail er jo godt, men bare hvis den serveres med vaniljesaus eller pisket krem. krem på boks kan ikke kalles krem!

haha :)

jeg har en venninne som er sånn. hun vet ikke hva mat er tror jeg. men vi har det alltid gøy med og få det til å høres ut som vi spiser noe bra.

sistgang jeg var invitert på middag skulle hun servere frossenpizza som hun klarte å brenne :D

så da tøyset vi med at vi skulle si til alle at vi hadde hatt italiensk aften :P

det er selvskapet som er viktig, men det hjelper jo om det er folk som man kan le av manglende matkunnskaper med. hos svigers blir det kanskje litt mer kleint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...