♥bebi♥ Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Svigemor rådet meg til å "skrubbe" brystvortene mine i dusjen, så jeg ikke skulle bli så lett sår når jeg skal begynne å amme (det var et reint helvette sist), så jeg har biti tenna sammen og gjør det hver dag nå. Det er faktisk ikke så vondt, men har det noen hensikt? Har noen erfaring med det? Og hva med det å fremprovosere melk? Finnes det noen tips eller råd om ting man kan gjøre for å få igang melkeproduksjonen? Jeg mista melka sist og syns det var så forferdelig.. Har lyst ¨å være litt mer forberedt denne gangen.. (så lett det lar seg gjøre..) Jeg veit at det kommer når ungen kommer eller tre dager etter fødsel.. Jeg bare lurer på om det finnes noe man kan gjøre for å hjelpe kroppen litt på vei Selvom jeg tenker på kuer og babyer som griner osv, så skjer det ikkeno her enda iallefall.. (er 38+4)
miepia30 Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Har lært at det ikke har noe for seg å herde. Ville heller lest meg litt opp på ammeteknikk, så du vet litt om riktig sugetak. Viktig å få rett sugetak fra starten av, få hjelp på barsel før du drar hjem. Er så fort å bli sår og da kan det bli en dårlig start. Råmelka er klar allerede den. Resten av melka kommer ikke før morkaka er ute og vanligvis dag 2-3 etter fødsel. Så ikke noe du kan gjøre nå
Nille 76 Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Det har overhodet ikke noe for seg annet enn at du får vondt. Ikke alle blir såre og hvorfor da utsette deg for det nå? Suger ungen "feil" får du uansett vondt, så det kommer ikke noe ut av herding. Det er noen år siden svigermødre var småbarnsmødre så ta deres råd med mange klyper salt...
♥bebi♥ Skrevet 1. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2011 Jo, jeg "utsetter" meg for det og tar alle råd jeg får, fordi det var helt sinnsykt ille sist.. Det gjør faktisk ikke vondt å skrubbe, jeg trodde jo jeg sku dø når hu fåreslo det.. Men, da veit jeg det nå etter begge dere har sagt det, at det ikke har noe for seg Takk for svar!
Mrs. Bouquet Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 Melkeproduksjonen kan du ikke påvirke nå. Herding av brystvortene har ingenting for seg, eneste er at man kan bli sår før de skal tas i bruk. Gammelt og utdatert råd med andre ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå