Gå til innhold

Hvordan er deres erfaring med magnetarmbånd mot svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Gjest Milla med 1 Jente og Spire

Jeg var innom en Helsekostbutikk, og så at prisen på et armbånd var 399,- så jeg vil gjerne høre litt erfaringer før jeg eventuelt kjøper.

Og dere som har brukt sånn, bruker dere 1 eller 2?

Hilsen en som er litt småplaget med kvalme nå.

Fortsetter under...

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Hei :) Prøvde det i 09, var da konstant stup kvalm, gikk ned nesten 25 kg første trimester.. Uansett..

Prøvde først ett, det hjalp ikke, kjøpte et til, men null virkning på meg. Mens to venninner har brukt det, og de ble kvitt kvalmen kort tid etter de tok det på, så tror nok det er forskjellig fra persjon til persjon.

Sliter denne gangen også, så det holder. Men ingenting hjelper.. Prøvd vitamin B 6, som sies at er efektivt, men det var ingen nytte her, prøvd akupungtur også, null virkning. Tror rett og slett kroppen min står i mot alt det, så jeg har slått meg til ro med at jeg bare må holde ut til det går over. Har bare på en uke nå gått ned 3,2 kg.. Helt forferderlig å holde på med dette, men fokuserer på målstreken ;)

Jeg har ikke prøvd magnetarmbånd fra helsekostbutikk, men jeg kjøpte Sea band på apoteket. Kan hende det er noe av det samme som du mener på, men det hjalp meg med kvalmen hvertfall. Koster mindre og det er to armbånd i pakken. Best effekt ved bruk av begge armbåndene.

Gjest Milla med 1 Jente og Spire

Takk til dere begge:)

Ser ut som effekten er ganske individuell, så det kan da være verdt et forsøk i allefall.

Heldigvis er ikke kvalmen konstant på meg, foreløpig i allefall, men kommer litt i bølger når som helst på døgnet...

Ikke det at kvalmen er hyggelig for noen, men det er godt å vite at vi er flere:)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Kvalme som kommer i bølge har en tendens til å slå inn når du er sliten eller trøtt, kan jo prøve å se om det er noe slikt som påvirker? I så fall er det viktig å få slappet av når kvalmen slår inn..

Her er det desverre konstant kvalme og oppkast, har ikke fått holde på maten i hele dag, så løpt rundt å kastet opp ren magesyre :-/ Ikke koslig akurat.. Håper det snart går over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...