Gå til innhold

Sover saa daarlig om natten/ Vondt i hoftene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg saa veldig daarlig om natten!

Er 39 uker i morgen.

En times tid etter jeg har lagt meg vaakner jeg at jeg har vondt i hoften paa den siden jeg ligger, saa jeg staar opp, tar en runde i stua, gaar paa do og legger meg paa den andre siden. En time etter er det akkurat den samme runden.

Er saa lei, og blir saa sliten.

Har endt opp med aa staa opp relativt tidlig paa morgenen og heller sove et par ganger i löpet av dagen paa sofaen.

Er det flere som faar saanne "hoftevondter" om natten? Jeg har ikke värt plaget med bekkenlösning, men de siste ukene har "menssmerter" og strekking paa innsiden av laarene kommet mer og mer.

Argh!!

Skrevet

Jepp, og det gjør såååå vondt. Jeg er "bare" i uke 29 enda, men har hatt det slik noen uker. Hadde dette sist jeg gikk gravid også, men da mye senere. Er jo umulig å sove, eller å snu seg i senga for den del :( her er det bekkenløsning som skaper vondtene i hoftene sier fysio, så jeg går dit to dager i uka. Hjelper litt, tror jeg... Du har heldigvis ikke såååå lenge igjen, så får vi håpe vondtene dine går over når baby er ute :) lykke til med fødsel !

Skrevet

Har det slik jeg og. Må snu meg i senga hver halvtime ca. Og så opp å gå litt når det ikke hjelper. Prøver å ligge nesten på ryggen litt til hoftene blir bra, men trives ikke på ryggen mer. Jeg har sånn dreamgenii gravid/ammepute og det hjelper nor.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen der ja. Har ikke bekkenløsning, men de siste kveldene har jeg fått vondt i hoftene, og særlig våkner jeg om nettene med vondt. Ikke så lett når man ikke kan ligge på magen eller ryggen heller...! Hjelper litt med en pute mellom beina synes jeg. I går tok jeg rett og slett 2 paracet før jeg gikk og la meg, bare for å få noen timer sammenhengende søvn, sov helt til kl 5, deilig! Har bare to uker igjen, så tenker at nå gjelder det bare å komme seg gjennom de siste dagene:)

Skrevet

JA! Er i uke 31 og må opp flere ganger på natten. Våkner av at hofter gjør kjempevondt. Det nermest ''dunker''av smerte. Så skifter jeg side og våkner igjen om ett par timer, så er det samme på den siden også.

Nettene er med andre ord ikke hva de var. Og jeg har 9 uker igjen. Det hjelper godt på at jeg har en veldig myk madrass. Var på hytten sist helg, der er madrassen mye hardere, og da sov jeg nesten ikke noe i det hele tatt pga hadde så vondt i hoftene. Uansett hvordan jeg snudde meg var det like vondt.

Godt jeg ikke er den eneste =) Får bare holde ut. Synes tiden går fort nå på slutten.

Skrevet

Jeg har hatt et veldig liknende problem! Jeg sov i lengre perioder ganske dårlig og hadde vondt og mistet følelsen i hoftene. Med graviditet og vektøkning ble det verre og jeg fikk også bekkenløsning. Jeg dro på Jysk og kjøpte den billigste overmadrassen der! Problem løst på første natt! Sover godt igjen.

Skrevet

Føler med deg! Jeg har også det samme problemet. Men jeg skjønner nå at jeg ikke har like vondt som flere av dere andre her, og jeg har bare 9 dgr igjen til termin, så da skal ikke jeg klage så høyt... Men savner sårt å ligge godt om natta!

Skrevet

Mrs Charming: Har du en ekstra overmadrass eller hadde du hard seng fra før av, så det var derfor dette hjalp? Vi har en myk kontinental seng med overmadrass fra før. Burde jeg fortsatt prøve èn overmadrass til, tror du?

Skrevet

Mammatilgodgutt: min seng var i utg punktet litt hard selv m "innebygd" overmadrass. Nå som senga er myk må jeg derimot justere puta. Ellers vil jeg si at ved forrige sv skap, gjorde jeg en kombinasjon av yoga- og magedansøvelser kombinert med at da jeg lå på siden hadde jeg en pute mellom knærne. Selvsagt hjalp ikke dette 100% men i stor grad. Jeg tok meg også en tur til fysioterapeut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...