Gå til innhold

Å herregud! Snakk om overspising..eller er det ikke så ille??

Anbefalte innlegg

Uff, jeg spiser litt for mye usunne ting, er ikke vekta det står på, jeg kommer meg ikke opp i vekt om jeg så viiiirkelig gikk inn for det, men det er jo like lite sunt lell!

I helga har jeg spist 3 kroneis, 2 doghnuts, 200 gr melkesjokolade, 1 lion sjokolade, 1 pose seigmenn (jupp, en hel pose), en pose popcorn og 2 lion is! I tillegg til dette har jeg klart å hive i meg 2 store flasker cola. Jeg er ikke gravid, da jeg var det hadde jeg faktisk mindre cravings enn jeg har nå...det er så slemt at det er så godt.

Kan jo nevne at jeg spiser vanlig mat også, i helgen spiste vi kyllingsalat, grilla flintstek med salat til og lasagne i går. Spiser brød til frokost som regel, men sjelden kveldsmat..lunsj er gjerne yoghurt med musli etc..

Er 178 og 63 kg, så er jo ikke stor..men som sagt..ingen har vel bra av så ekstreme mengder sukker på 3 dager? Eller er det ikke så ille??

Fortsetter under...

doghnuts? hva prøver du deg på her? hundenøtter? deignøtter? eller er det rett og slett donuts du prøver å fortelle at du har spist?

tja.. om du er så heldig å kunne spise alt du vil og kan uten å legge på deg så går det nok helt fint. sunt for kroppen er det absolutt ikke og et slik kosthold på lang sikt kan være rimelig uheldig. du kan skade de indre organene. men å skeie kraftig ut iblandt uten at det blir en vane av det er nok veldig lite skadelig.

Du er ikke overvektig, men kanskje du er "tynntjukk"? Hehe. Dvs mye fett rundt indre organer og et hjerte-/karsystem som roper på hjelp...

Hvis dette er et normalt kosthold for deg, kan det nesten høres ut som om du er inne i en ond sirkel. Du spiser mye tomme kcalorier, og blir feilernært - så blir du slapp pga feilernæring, og forsøker å komme deg opp av bølgedalene ved å spise mer sukker. Hvordan fungerer magen din? Trener du? De mest konkrete farene ved å spise som du gjør er hjerte-/karproblemer og tykktarmskreft. Hvis du er oppriktig bekymret over kostholdet ditt, synes jeg du skal snakke med legen din. Få tatt noen prøver og se hvordan det står til på innsiden. Se om det kan gi deg motivasjon til å endre livsstil.

Annonse

Haha...doghnuts ja..hihi! Så det jo selv nå! Spiser jo mat minst 3 ganger om dagen.. og jeg tar ikke til meg små posjoner, spiser ca like mye som samboeren! :o

MEN, det er nok mye tomme kalorier ja! Vi er veldig glade i pastaretter osv. Noen som har lyst til å sette opp et forslag til meg på hva som er bedre?

syns ikke d var så ille jeg:) er selv veldig avhengig av søtsaker, å 200 gr sjokolade går fort ned. vist du klarer å holde deg til helgene er jo ikke dette noe problem. men husk å spis regelmessig av normal mat også :) kos deg du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...