Gå til innhold

Dere med smokkebarn...Hvordan gjør dere det når de sovner med smokk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal vel godt gjøres å kveles av en smokk. Har jeg faktisk aldri tenkt på en gang. De fleste babyer puster gjennom nesa når de sover, så det er ingen problem at de har smukken i munnen. Og de er laget i en sånn størrelse at det skal være fantastisk vanskelig for de å svelge den, sette den fast i halsen.

Sitter aldri inne hos babyen min til hun sovner, har lyst å lære henne at det går fint å sovne alene. Går inn og sjekker henne før jeg legger meg, men det er ikke på grun av smokken, men heller om hun har på teppet.

Takk :)

Tenkte om hun sovnet med hodet ned eller til siden i kanten, slik at hun får trykket smokken godt nedi halsen, men er sikkert bare overnervøs :)

Da slår jeg meg til ro med det :))

Hvis jeg ikke tar helt feil nå, så mener jeg at jeg har hørt at det å bruke smokk faktisk kan redusere sjansene for krybbedød?

Har selv ei jente som er avhengig av smokk for å sove og det har gått helt fint. Eneste du trenger å sjekke er at smokkene er hele og ikke noe hull eller slitt ;)

He he, jeg skal love deg at babyen sier fra lenge før smokken kommer seg ned i halsen (noe som egentlig ikke er mulig). Min datter var vel 4 mnd da hun lå og sov, og plutselig satte i et VRÆL! Da hadde hun klart å få hele smokken inn i munnen, og fikk den ikke ut igjen. Jeg fikk litt panikk først, men da jeg så ungen med hele smokken i munnen så jeg jo fort at det var fysisk umulig for henne å presse den lengre ned. Det var en MAM-smokk 0-3 mnd, og dagen etter fikk hun nye større smokker :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...