Gå til innhold

Hvor tidlig kjennde der liv i første svangerskap?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er nå 15uker på vei, og lurer på når jeg kan "forvente" å kjenne liv, leser at det er så mangen som kjenne liv fra de er både 12-13uker, men er det noen som vet hva som er ca normalt å kjenne liv på i første svangerskap?

Fortsetter under...

Begynte kanskje å kjenne fra uke 15-16 uten at jeg helt oppfattet hva det var. Først på ordinær ul skjønte jeg hva jeg kjente for da så jeg bevegelsen samtidig som jeg kjente det.

Som 2 gangs kunne jeg så smått begynne å kjenne det fra uke 14-15, men da visste jeg hvordan de første bevegelsene kjennes ut.

Man kan ikke forvente å kjenne noe før ca uke 20, men jeg også kjente det i uke 15. Er 2. gangs nå og 12+3 og kjenner ikke noe ennå. Kan selvfølgelig glatt innbille meg at det er noe, men er nok mest gass i tarmen 8-)

Kjente det 17+2, dagen etter kjente vi det uten ifra, både jeg og mannen min. Er veldig slank, så kan ha noe med det å gjøre, ellers er jeg også VELDIG bevvist på "bevegelser" i kroppen min. Kjenner ting de aller fleste ikke ville latt merke til.. Kjente f.eks at guttungen kom ut med hånda i panna...det var litt ekkelt å kjenne fingrene der nede liksom..sa det høyt da han var på vei ut, og JM trudde ho skulle dåne, ho hadde ikke sett noen kjenne det før..

Syns det er så tåpelig å høre om de som kjenner liv fra uke 8 til 13 osv.. det er snakk om en ting som er like stort som... tjah, en tommel ? Jeg kjente liv første gang i uke 16-17 en gang. Hadde en veninne som påstod at magen beveget på seg i uke 12.. ehe..

Annonse

Hei

Jeg er førstegangs og kjente ikke liv før uke 20. Og det er helt vanlig. Var veldig usikker på om det virkelig var det jeg kjente, fordi det var så svakt og raskt over. (jeg har forranliggende morkake) Ikke før i uke 22-23 kunne jeg med 100% sikkerhet si at det var spark jeg kjente :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...