Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Herregud så slitsomt og så lei jeg er! Han gulper HELE tiden! Alt blir kliss vått! Han er 8 uker nå. Hva kan jeg gjøre for å unngå det her???!!
Gjest Madolyn Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Kjøp slike små smekker som han kan ha på seg hele tiden Et vennepar hadde en baby som sprutgulpa konstant, dette forsvant straks de sluttet å bruke minifom.. Spiser bebisen veldig fort? Stopp halvveis i måltidene, og bruk 5 minutter på å rape ham før dere fortsetter
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 Det er mange ting du kan prøve men om det ikke virker har du nok bare en gulpebaby med umoden overgang mellom spiserør og magesekk som gjør at maten kommer veldig lett i retur.. - rape ofte gjennom måltidene - ta pauser i måltidene - la babyen ligge med overkroppen litt høyere i 30 min -1 time etter mating - om du gir flaske kan du prøve nestargel fortykningsmiddel som gjør melka tykkere og dermed "vanskeligere" å gulpe opp.. Så lenge babyen legger godt på seg er det ingen grunn til bekymring og virker ingen av tipsene må du nok bare "holde ut" og skaffe deg mye klær, gulpekluter og tørketrommel.. Hehe. Har som du skjønner vært igjennom det hele med en skikkelig gulpebaby sist gang - heldigvis bedret det seg litt når han begynte med fast føde og ble helt borte når han nærmet seg 1 år.... Imellomtiden var det bare å ha gulpekluten klar til å ta det værste, skifte klær på meg og han et par ganger for dag og prøve å ta det hele med god humør. Snakk med helsesøster og se om hun har noen tips, legger babyen din dårlig på seg bør du også snakke med legen...
Sikori Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Å kutte ut visse matvarer kan hjelpe, som f.eks melkeprodukter. For meg hjalp det litt å kutte ut syreholding mat og drikke. Ta det gjerne opp med HS. Utredning kan være aktuelt ved for lite vektoppgang, mye gråting eller han sover færre timer enn det som er normalt,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå