Gå til innhold

Større mage med gutt enn jente?

Anbefalte innlegg

Venter nr. 2 like rundt hjørnet og magen har vært større enn normalt fra 5 måneder (var omtrent halvveis i svangerskapet før den i det hele tatt var synlig). Venter nå gutt. Tilfeldig eller bærer man ofte guttene annerledes slik at magen ser større ut? Noen erfaringer? Eller er det pga at det er nr. 2? Jeg er liten (slank og høy) og håper ikke jeg får en kjempebaby...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143442178-st%C3%B8rre-mage-med-gutt-enn-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok fordi det er nr 2. Fikk gutt forrrige gang og magen ble aldri stor. Nå venter jeg nr 2 (for tidlig å vite hva det er ennå), og magen er allerede større enn på tilsvarende tid med forrige. Tror historien om gutt og jentemage får mer på form enn størrelse.

Tror ikke det har noe å si. Venter nå gutt nr to om få dager. Magen er mye mindre denne gangen enn sist. Magen kom tidligere denne gang, det skal sies. Så når jeg var rundt 5 mnd på vei var jeg svær, men etter som ukene har gått har den ikke blitt veldig mye større. (Sf-målet vokser som normalt da heldigvis)

Folk sier gjerne så stor du er, er du 5 mnd på vei nå? Svarer med at nei nå er det kun noen dager til termin og da får de sjokk og sier nei da er du jo liten :P

Huff, synes folk kan spare seg kommentarer som: "oi, så STOR du er". Kan heller si at jeg har fått stor mage for det er sant, men jeg er slett ikke stor ellers og kjenner jeg blir sur av å høre dette av nær familie/venner. Svigermor irriterer meg maksimalt med denne kommentaren hver gang. Bryr meg ikke om hva bekjente sier. Klart man ikke vil høre sånn med termin rundt hjørnet. Føler seg kanskje ikke på topp da, nei. Hormonell jeg? Nei, langt i fra. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...