Gå til innhold

Str på brystene

Anbefalte innlegg

Mine bryster har vært veldig ømme og såre i hele svangerskapet, roet seg litt nå mot slutten. Jeg har i utg pkt små bryster, og str har ikke økt noe særlig i løpet av svangerskapet. Vil de da øke mer etter fødsel når melka kommer, eller er det ikke sikkert str blir så annerledes?

Tenker mest på hvilken str jeg vil trenge på ammebh, men håper også at de ikke blir så store, slik at jeg risikerer at det bare blir igjen vrengte bukselommer når jeg er ferdig med å amme;)

Hva er deres erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143442165-str-p%C3%A5-brystene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vell D cup før jeg ble gravid, og da jeg var på sykehuset og fikk melka mi så ble de så store og sprengte at jeg måtte bruke F++++++ og litt til. Men vet også mange der puppene bare har blitt harde da melka kommer. Jeg ville ventet med å kjøpe amme bh til melka kom, og heller ta med en stor god sports bh på sykehuset.

Sports bh'ene mine er så stramme. De skviser liksom brystene helt flate inntil kroppen, tror det hadde blitt ømt, og ser for meg at jeg hadde klemt ut melka med dem;)

Jeg får bare gamble å kjøpe en eller to litt romslige da, også handle inne riktig str etterhvert? For man ser "amme-str" ganske fort når melka har kommet? De vokser ikke mer igjen etter det liksom?

Er ikke alle de vokser hos dessverre. Jeg er en av de.

Bruker 75a og fyller den ikke ut helt 100% til vanlig, nå har jeg kun dager til termin og jeg fyller den fortsatt ikke.

Slik var det sist også, og det ble dessverre ikke bedre da melka kom. Så selv en 75b som er den minste str som finnes i ammebher var for stor, selv med ullinnlegg og vanlig engangsinnlegg. Og gjett hva!! Når melka forsvant ble de mindre enn det de i utgangspunktet var før jeg ble gravid!!

VELDIG deprimerende, men ikke noe særllig å gjøre noe med :/

Men trenger ikke bli slik for deg da :)

Dessverre? Jeg HÅPER de ikke blir noe større jeg da:) Ser for meg at det blir mer hengings hvis de først vokser for så å krympe igjen. Vil helst ikke ha så store bryster, synes mine små er irriterende nok (ved feks trening, sove på magen osv.)

Dessverre for meg ja, som er nesten helt flat i utgangspunktet og gjerne skulle hatt litt ekstra, selv om det bare er snakk om en liten periode. Har aldri hatt bryster og sliter med selvtilliten pga det..

Hengingen har aldri bekymret meg, siden jeg er helt flat tror jeg ikke de ville blitt så store at det ville skjedd :P

ano over her..

Annonse

Kjøp et par billige ammebh'er uten spile på f.eks Sparkjøp, de er supre de første dagene når puppene er litt ømme og sprengt. De er litt romslige i størrelsen også. Så kan du kjøpe deg noen fine ammebh'er som sitter bedre når melkeproduksjonen har stabilisert seg litt.. Vil ikke anbefale sportsbh, de er jo kjempestramme og ikke noe greie å vrenge puppen ut av ved amming.

Mine vokste en størrelse på to døgn etter fødselen, hadde ikke et eneste strekkmerke på magen etter svangerskapet, men fikk på undersiden av puppene etter fødselen ;)

Mine gikk fra 75B til 75C.

Jeg brukte F-cup før jeg ble gravid, og brukte de samme bh`ene gjennom svangerskapet. Da jeg kom fra sykehuset (5 dager etter fødselen), måtte jeg bruke G-H-cup. Når jeg hadde melkespreng på det verste brukte jeg bare singlet siden det var vondt å ha på bh.

Etter at jeg var ferdig med å amme gikk jeg ned til en F-G-cup.

Så kom andre svangerskapet.. Jeg brukte mine vanlige bh`er, men etter fødselen passet ikke H-cup`en engang. Puppa mine var diiiigre, ømme og fulle av melk allerede 1 time etter fødselen. Etter ammeperioden gikk jeg ned til G-cup.

Etter første svangerskap og amming var puppene mine slik de var før jeg ble gravid. Etter andre svangerskap/amming har puppene blitt mye mer påvirket av gravitasjon :( Jeg vet ikke om det er alderen eller 2 barn som har påvirket puppene mine, men det er klart fødsel og amming vil påvirke puppene litt :/

Ganske interessant dette her.

Jeg har i utgangspunktet store bryster (75 E) og har alltid värt stolt av dem.

Naa som gravid har de blitt litt större, men mer "hengete" og det synes jeg ikke noe om.

Lurer litt paa hvordan de blir naar barnet er födt, og om ammebh'ene vil passe. Og selvfölgelig hvordan de kommer til aa se ut etterpaa.

Er redd for lange hengepupper som maa "rulles" inn i bh'en :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...