Bompijenta Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Begynte mitt siste trimester i dag, og har som de fleste andre gravide oversikt over vektoppgang. Til nå har jeg gått fra 69kg til 78kg, dvs 9 kg opp. Noe jeg synes er mye...men som jeg leser på nett er helt normalt. J Siste kontroll hadde jeg hos legen min 27. juni, dvs 5 uker siden..da veide jeg 73...og jeg har lagt på meg 5kg(!!!) på 5/6 uker. Jeg skjønner ingen ting! Jeg har ikke spist noe annerledes enn før jeg ble gravid, kanskje faktisk vært flinkere. 2 av disse kg kom denne uken, selv om jeg nå også har begynt å trene litt igjen....Og da er spm mitt...ødem, kan det være synderen til så hurtig vektoppgang? Jeg merker at føtter og hender er stive og "bollete". Sko blir trange , ringer passer ikke, og sokker lager merker rundt leggene....men synes ikke kroppen ellers har blitt større. Skjønner liskom ikke hvor disse 10 kg er...noe er jo på magen så klart, men regner med at noe er fett også, men kan ikke se hvor det har lagt seg Jeg skal til JM i morgen, så får se også hva hun sider. Ei venninne av meg gikk opp 7 kg ila 1 og 2 trimester, og så svimlende 23 kg i siste...hvordan er det mulig?! Nå frykter jeg at det blir meg...men er det mulig så lenge man trener moderat og spiser sundt? Dette ble langt, men godt å høre noen ord fra dere andre gravide også!
sola26 Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Hei:-) Jeg har gått opp fra 80-95 kg.Er i uke 30-31 nå.Forrige gang gikk jeg opp til 106 kg.Det har jeg ikke lyst til nå.Men,begynner å bli litt redd for at det kan skje.I går veide jeg 94 og i dag veier jeg 95.DEt er jo ganske mye på en dag.Begynner å lure jeg.Jeg spiser kanskje litt mer usunt og litt mer mat,men ikke så ille at jeg skulle gå opp så fort.Jeg aner ikke om det er vann.Det er jo veldig varmt,så det kan jo hende.Føler meg så diger og feit.Veier jo snart 10 kg mer en samboern.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå