Gå til innhold

Kan noen komme med tips til øking? Vet dette hører til på Ammedebatten, men det er så mye mer liv her inne...

Anbefalte innlegg

Mini er 4 uker i dag. Han kom 18 dager før termin, og veide da 3155g. Nå er han 3900g og har jo lagt greit på seg, men han er jo ikke fornøyd!!! Han vil ligge konstant på puppen! Alle sier at "han er jo sulten", men hvis han er sulten, burde han vel strengt tatt spise når jeg legger han til? Men nei, han sovner jo etter få minutter!!! Og når jeg da legger han i vugga, våkner han og skal ha pupp igjen! And so on.......

Fortsetter under...

Da er det vel ikke så mye øking du trenger, men heller få han til å spise i stedet for å sove? Det skal hjelpe å kle av så de fryser litt mens de spiser (kanskje ikke i denne varmen...)? Skifte bleie så han våkner og legge han til igjen kanskje?

Jeg fikk som tips å massere babye litt forsiktig inni den ene handa om de sovnet for tidlig ved mating. Funka litt innimellom ialfall på alle mine tre.

Får flashback til mellomste av det du skriver;) Han var en liten tass (2850g) som kom 13 dager før termin og sovna etter et par sugetak og han var umulig å vekke... Uansett hvor våken han var... Prøvde å kle av (født i desember så litt enklere med kjøligere luft da enn nå i august;) ), massere inni hånda, på kinnet, kile under foten, vekke forsiktig, men ingen ting fungerte. Så koblet ham av puppen da, og så gikk det noen minutter og da var han sulten igjen. Rakk ikke å tenke på å legge ham fra meg, han lå på brystet mitt og sov, så nærhet burde ikke vært problemet hos oss tror jeg... Men hvis gutten din våkner hver gang kort tid etter at han er lagt ned så kan det jo hende det er nærheten han ønsker, som Lissi sier?? Mulig ammehjelpen kan ha noen gode tips?

Det virker som h*n bare vil ha nærhet. Kanskje bæresele hadde vært tingen? Så får du gjort andre ting enn å amme. Og du kan legge en varmeflaske i vugga så den er varm og god og pakke h*n inn i t skjorte eller noe som du har sovet i så den lukter deg.

Hjelper det med smokk? Kan være han bare har et stort sugebehov.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...