heidiheidi Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 hei,vi vurderer sterkt en sydentur når tuppa er ca 3 mnd. noen som har erfaringer, både gode og dårlige? hva må med av utstyr?
A_K Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Dytt- lurer på det samme:) vurderer å vente til hun er ca 8 mnd da..
Villa villekulla Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 Dytter jeg også. Vi tenker å dra når lillegutt er 7-8 mnd. Kom gjerne med tips og erfaringer.
littlefairy Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Vi dro til Thailand når gutten var 2,5-3mnd gammel, og vi fant ut at det var perfekt tidspunkt Da sover de fortsatt en del, er ikke redd/skeptisk til fremmede, ikke helt begynt å få "må få det som jeg vil"-nykker(hehe) etc, så det gikk kjempebra! Da vi skulle fly så langt (10-11timer) så var jeg superglad for at vi hadde med oss bærebagen som håndbagasje på flyet, da vi ikke hadde bestilt sånn plass i midten med vegg foran der man får babybag å henge opp. Da lå han bare over fanget vårt i baggen hele veien, og kunne sove/pludre/leke som han ville, og også greit å skifte bleia oppi der å, Litt vel trangt for far og mor når maten kommer etc men det ordna vi på et vis Ellers så hadde jeg med masse sommerklær til baby som var ganske unødvendig, da han lå i bleia hele ferien, men det var kjekt med et par stk kortarma bodyer, og en genser+bukse+sokker til evnt kjøligere kvelder+en pysj hvis kaldt rom (air-condition) på natta. Ellers hadde jeg med: Bæresele, veldig kjekt å ha på flyplassen etter man sjekker inn vogna Eget håndkle til lillegutt+kluter+gulpekluter Solhatt/caps Solbriller(ble ikke brukt) Myggnetting Et par helsetepper Et par leker Paracet/termometer/pyriseptsalve etc diverse småtteri(miniapotek:) Ekstra smokker Et par pk våtservietter (da jeg ville bruke våre egne og ikke det man får tak i der) Solkrem til baby (ble ikke brukt da han reagerte på den, så droppa hele solkremen da jeg ikke turte kjøpe i butikken der, da det kan være kopi etc, og han var jo aldri i sola heller så det gikk veldig bra) Brystpumpe+et par flasker (jeg amma, men hadde med i tilfelle jeg ville ta en øl etc) Paraply til å skjerme sola, som jeg festa i vogna (jeg lånte av hotellet vi bodde på, veldig kjekt, da jeg ikke hadde paraply som hørte til vogna) På flyet var det veldig greit å ha med et par ekstra skift enn vanlig i stellebagen, da gutten bæsja SKIKKELIG igjennom alt som var 2 ganger, tror det kom av trykket da vi letta pluss et teppe/håndkle til å ligge på, da den stelleplata på flydoen er STEINhard!! Ellers er det lurt å la baby suge på smokken på vei opp/ned, og dra i smokken litt så h*n må suge hardere for å unngå trykk i øra, eller amme hvis du får lov av kabinpersonalet. Og så hadde jeg med meg sånn digital termometer så jeg hele tiden hadde oversikt over temperaturen på hotelrommet etc (kanskje unødvendig med følte meg tryggere da) bruker den på soverommet hans her hjemme ellers også. hehe Det jeg kommer på i farta, håper det kan komme litt til hjelp!
Maia&Mathias <3 Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Har ingen erfaringer selv, var på tur når gutten vår var 1,5 og d gikk bra. Men har ei venninne som var i Syden når hennes gutt var 8 mnd og ho synes d var ganske slitsomt. Han hadde akkurat begynt å åle og bevege seg mye og d ble ikke mye avslapping på foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #6 Skrevet 3. august 2011 Vi har bestilt tur til Kypros, og reiser i slutten av august. Da har lillegutt akkuratt rundet 4 måneder. Er ikke så veldig bekymret, snakka med helsesøster og hun var veldig positiv, og mente at det gitt helt fint. jeg for min del føler meg også litt tryggere etter at han har fått 3 måneders vaksinene. dette er hva jeg foreløpig har tenkt å ta med av utstyr osv; - uv drakt, da barn under 1 år ikke skal bruke solkrem! - solhatt - uv-telt til stranden, babyer skal egentlig ikke få sterk sol på seg så der kan han ligge å kose seg i skyggen. - vurderer å kjøpe en paraply som festes fast i vognen. - bæresele. - lurt å bestille barneseng til hotellet dersom det er mulig. vi fkk det uten ekstra kostnader. - jeg tar også med bleier, våtservietter, og diverse stelleprodukter hjemmefra. - tar også med flasker og mme, lurt å ha med febertermometer, evnt. stikkpiller. - myggnetting til vogna er et must! jeg begynner med å gi han vann der nede mellom måltidene slik at han ikke skal bli dehydrert. For å være på den sikre siden har vi bestemt oss for å kun bruke flaskevann når vi skal koke. Ellers har jeg hørt at en må være litt forsiktig med aircondition på rommet slik at ikke temperaturforskjellen blir altfor stor, da kan barnet bli forkjølet. Gleder meg veldig, og ser fram til å reise med baby! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå