Gå til innhold

Er så lei og frustrert over bo situasjonen vår!

Anbefalte innlegg

I fjor sommer flyttet vi tilbake til hjemstedet vårt etter å ha bodd laaaaaangt borte i 4 år, vi hadde "fått" tildelt kommunal tomt og hadde klart å finne ett hus vi ville bygge! Tenkte at dette kommer til å gå fort å greit, fant oss en leilighet i området der vi skal bygge sånn at ungene fikk begynne på den skolen de skal gå på resten av skole tia! Leiligheten ble leid ut som 80 kvm, nå har vi kontroll målt den og den er bare 65 kvm!! Så her bor vi da med 3 unger i alderen 10 år - 6 år! Bygginga drøyer det med, men blir forhåpentligvis grave/byggestart nå i august! Men da har vi altså bodd på 65 kvm i 1 år, og bygginga tar jo tid etter gravinga er igang også! Kjenner jeg er på nippet til å begynne å grine her jeg sitter, syns synd på ungene mine som må dele rom i maaaangen mndr til, syns synd på meg selv fordi jeg ikke klarer å få orden på ting i leiligheten pga manglende lagringsplass osv. osv. Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, må bare få ut litt frustrasjon en plass! Dårlig med leiligheter til leie i området her, så vi har egentlig ikke noe håp om å finne ny leilighet heller, sukk!! Gleder meg ikke til noe for tia, gruer meg til å gå hjem etter jobb fordi jeg vet hva som venter meg (totalt kaos), sukk!! Takk for at du orka å lese klage innlegget mitt, gjorde godt å få det ut!

Fortsetter under...

Jeg vet ganske godt hvordan du har det, så sender deg en god klem. Nå har vi større plass, men ett barn mer også, og det er ekstremt frustrerende å bo for trangt for en stor familie mens bygging drøyer og drøyer og drøyer!

Alt flyter i gangen fordi det ikke er plass til noe der. 3 kvadrat med gang er kanskje nok til 2-3 personer, men altfor lite til 6 personer. Barna har knapt nok plass til å gå mellom sengene, ikke plass til noe av legoen de bygger og ingen plass til å være i fred med venner osv.

Ja, det er sytete og klage når man jo faktisk har en plass å bo, ser den, men like fullt er det frusterende! Vi har bodd her i over 1 år nå, og venter fortsatt på svar på byggesøknaden. Det skulle ta 3 uker, nå har det tatt 6 måneder!

Det står ikke i leiekontrakten hvor stor leiligheten er, men det sto i annonsen på finn.no, men den har vi ikke printa ut å tatt vare på :-( Tenkte jeg skulle spørre de en dag om hvor stor leiligheten er, må bare finne en anledning til å gjøre det! Kan liksom ikke bare dinge på døra for å spørre om hvor stor leiligheten er! Er det vanlig å skrive i kontrakten hvor stor leiligheten er??

HI

Takk Alva :-)

Har fulgt med her inne å fått med meg at dere også skal bygge, det er så frustrerende når ting tar så lang tid!!

Håper det ordner seg for dere snart å at dere kommer igang snart :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...