Gå til innhold

Hvordan hadde dere fordelt 22 kvm mellom bad og hoved-soverom?

Anbefalte innlegg

Tegner hus og vi er litt uenige.

Det dreier seg om soverommet til meg og mannen, som også skal inneholde en bitte-liten kontorkrok. Har walk-in-closet, så trenger ikke plass til klesskap.

Badet er bare vårt, ungene får sitt eget.

Fortsetter under...

Soverommet skal bare ha seng og en liten pult. Hvorfor skulle man da trenge mer enn 11 kvm? Vi hadde tidligere 12 kvm, og da hadde vi skyvegarderobe i tillegg der inne. Syntes fortsatt rommet var i overkant stort. Ville heller hatt stort bad med plass til badekar, evnt boblebad.

Annonse

jeg ville ha gjort det slik du har tegnet det. evnt. 14/8 om dere ikke skal ha badekar.

stor plass på bad er viktig men man må huske på at i et baderom så står ikke de vaggfaste møblene stort mer enn 60cm ut fra veggen. dusj og badekar er unntakene men disse blir som oftest plassert i hjørnene. man trenger vel egentlig ikke så mye tumleplass midt på badegulvet.

på soverommet så har man sengen som strekker seg 2meter utfra veggen og tar opp opptil 180cm av en vegg. mer om man har nattbord. da er det litt vanskeligere å få romfølelse dersom rommet blir altfor lite. man skal kunne lee på seg i soverommet sitt. plass til en kommode og/eller skap skal man også ha. det å kunne stå opp fra sengen på sin egen side betyr mye.

er det barnerom det er snakk om så ville jeg ihvertfall sørget for å ha det stort nok. det er viktig å satse på barnerommene.

nå leste jeg ikke hovedinnlegget i det hele tatt. ser nå at det er snakk om deres bad og soverom. ano 1322.

jeg ville ha hatt stort soverom og mindre bad. grunn? dersom vi hadde hatt den "luksusen" med egen "foreldreenhet" i huset vårt så ville jeg sørget for at soverommet mitt kunne fungere som et sted for avslapping og ikke bare soving. jeg trenger ikke hjelp på badet og derfor er det ingen grunn til at det skal være stort nok for at flere mennesker skal kunne ferdes omkring på badet uten å bumpe inn i hverandre.

når det kommer til soverom så synes jeg det er viktig å kunne stå opp fra sengen på sin egen side. gå rundt sengen uten hindringer. det verste jeg vet er å måtte klatre over mannen når jeg skal opp, gå sidelengs langs veggene for å komme ut og samtidig vekke hele huset fordi jeg sparker borti sengebena.

Vi har soverom på 11 kvm, og der inne har vi dobbelseng m/natt ord på hver side, digert garderobe (type Pax, fra IKEA), samt sprinkelsenga til minsten.. Det er GOD plass til alt dette på 11 kvm - så jeg hadde gått for endel mindre rom for dere som ikke trenger garderobeplass..

Badet vårt er på 9 kvm. Der har vi innredning, toalett, dusj, en stellekommode, to skittentøyskurver og vaskemaskin/tørketrommel (står oppå hverandre). Også her har vi god plass, men skulle gjerne hatt plass til et badekar også..

Begge rommene har forresten to dører hos oss - og likevel er det altså god plass.

Jeg hadde valgt å fordele med kanskje 8-10 kvm til soverommet og resten til badet.. Eller ca 50/50.. Dere vil uansett få nok plass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...