Gå til innhold

Bli gravid fort etter fødsel

Anbefalte innlegg

Noen her som har klart å bli gravid raskt etter fødsel. Venter nr. to nå og vil så gjerne prøve på to tette... 6 år mellom første og den jeg venter nå. Gjerne så tett at jeg slipper å gå tilbake til jobb i mellomtiden. Må selvfølgelig jobbe med å overtale mannen, noe som kanskje ikke lar seg gjøre, men får prøve. Virker som om de som blir fort gravide hører "uhellene" til, altså at få som prøver klarer dette. Ihvertfall er det slik hos de jeg kjenner som har opplevd dette. Kommer til å fullamme så det i seg selv gjør det jo vanskeligere, men tar gjerne i mot tips fra noen som har lykkes med dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143441847-bli-gravid-fort-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten mensen blir en ikke gravid, og den er det ikke bare å bestille.

Men du kan derimot bestille pergo fra lillepille.no og satse på at den får mensen igang igjen. Det gjorde jeg og lyktes, men ventet til førstemann var 10 mnd.

En lege derimot vil sterkt fraråde å ta Pergo på egenhånd, da det egentlig skal ta parallelt med kontroller, men det får bli ditt valg.

21 mnd mellom mine to siste, da hadde jeg ikke mensen en eneste gang mellom de to svangerskapene. Ble altså gravid på første eggeløsning...

Etter siste barnet fikk jeg første mens da hun var 9 mnd gammel.

Du må jo bare la være å begynne på prevensjon også håpe du blir gravid når eggeløsningene er igang igjen.

Klart du kan la være å amme for på den måten å få tilbake mensen tidligere, men vil du virkelig det? Jeg kunne ikke amme første barnet mitt, og da fikk jeg igjen mensen 4 mnd etter fødsel.

Amming er jo helt klart bedre for babyen da, men man ser jo slikt selv. Jeg hadde aldri prioritert å få barn asap etter fødsel fremfor å gi barnet mitt en bra start på livet, med amming så lenge det tillater seg og man har melk(selvfølgelig er det annerledes for de som amming ikke funker for, de som ikke har melk eller kapasitet til å amme osv...)..

ville heller latt naturen gå sin gang og vente å se. Amme så lenge som mulig og får man ikke mensen før det er gått kanskje 4-6 mnd ville jeg vurdert å kutte amminga. Men hvis du typisk venter barn på nyåret og blir gravid rett etter fødsel, tenk så kjedelig det må bli for barna som ikke blir tvillinger men som går i samme klasse da?

Takk for svar. Tror jeg uttrykte meg litt feil for mente at jeg KOMMER til å fullamme uansett. Det er viktigere for meg enn å bli gravid fort selv om jeg ønsker det veldig sterkt. Dette barnet er ventet i løpet av en måned så blir ingen "tvillinger på meg uansett. :)

Annonse

Frarådes, kroppen bør få litt tid, så vent til babyen er ca 1år +- et par mnd i hvertfall. Regner med at du vil amme, mange blir ikke gravide igjen under ammeperioden uansett hva de prøver.

Jeg ble selv gravid da babyen var 10mnd, det var veldig slitsomt da jeg i tillegg fikk hypermesis, skulle helst ventet et halvår til. Kjekt med 2tette, men det har lite å si om det er 2år som skiller barna også, de leker fint når de kommer i 2-4års alderen uansett.

Jeg ble gravid når min baby var under 4 mnd og jeg ammet men hadde fått tilbake mensen 5 uker etter fødslen (+ gikk på cerazette). Anbefaler ikke å bli gravid så fort. Kroppen min er helt ødelagt og totalt utslitt. Skjønner virkelig ikke at noen kan ønske seg å få to så tette =P

Hehe... det hadde vært drømmen min, men vet at jeg ikke aner hva jeg går til og det høres utrolig tøft ut med et svangerskap tett etter fødsel. Føler bare av en eller annen grunn at jeg har det travelt, men vet ikke hvorfor...

Min eldste var 7 måneder da jeg ble gravid med andremann. Jeg hadde hatt mensen 2 ganger, så var vi så dumme at vi benyttet oss av "sikre-perioder"-prevensjon.. Resultatat ble en skjønn gutt, men han kunne godt ha kommet ett år senere ;)

Jeg fikk bekkenløsning med andremann. Jeg var fremdeles i permisjon med førstemann, og gikk hjemme med han. Det var helt PYTON å prøve å være en god og aktiv mamma for førstemann når bekkenet mitt ikke ville det jeg ville. Jeg slet mye med dårlig samvittighet. På dårlige dager klarte jeg ikke engang å gå med krykker, så jeg måtte ty til familie for å få dem til å hjelpe meg med eldstesønnen min:(

Hvis jeg var deg ville jeg ha ventet med å få et barn til før mellomste var ihvertfall 14 måneder. Tenk på babyen som vil ha kvalitetstid med mammaen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...