A_K Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Uff nå er jeg skikkelig lei meg! Føler at jeg ikke kommer meg ut av hus og blir rundere og rundere. Forsøkte oss for tusende gang på en Trilletur i morges, men frøkna skrek konstant- blir så stressa av det og føler stygge blikk på meg overalt:( etter 15 min ga jeg opp og prøvde ergo selen, men hun har funnet ut at hun hater den også... Så endte opp med at vi snudde og gikk skrikende hjem igjen. Vel hjemme sovnet hun selvfølgelig i armene mine. Jeg har herved gitt opp vognen! Hadde gledet meg så mye til lange trilleturer, og synes det er spesielt trist nå som været og temperaturen er så bra! Men vi får holde oss hjemme. Gudskjelov har vi balkong ! Det eneste som fungerer på snuppa er å sitte fremover i baby bjørn selen. Da får vi gått bort til butikken. Men den er tung å bære med, og alle sier at man ikke skal bruke bb selen, så føler meg som en elendig mor da også! Puh! Godt å få ut frustrasjonen! Tar imot tips og råd med stor takk! Frøkna er 12 uker i morgen:)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Har du prøvd å bytte til sportsvogndelen, dersom denne kan legges helt ned? Vi hadde mange slike trilleturer med babybjørn og tom vogn og gav til slutt opp trilleturene. Jeg syns først gutten min var altfor liten til sportsvogna (vi har Emmaljunga Duo Edge), men jeg kuttet ut å bruke selen, og så la jeg en babypute under ryggen. Prøvde først en kort tur og jammen sovnet han nesten (slappet helt av). Startet med ryggen på første hakket, og la den helt ned når han hadde sovnet. Trur rett og slett mange får litt klaus nedi dypvogna i den alderen. Ellers blir bb litt bedre hvis man går med sekk på ryggen fant jeg ut, da får man en motvekt. Når han blir ca 5 mnd kan du prøve å bære ham på ryggen. Min ville heller ikke sitte på magen vent innover.
A_K Skrevet 1. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2011 Ja jeg vurderer å prøve sportsvogndelen, har samme vogn; Edge duo. Kanskje det kan hjelpe... Er jo nitrist å være hjemme hele dagen..
Gjest Madolyn Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Jeg skjønner deg så utrulig godt, jeg har jo også hatt en slik baby! Her så hylskreik han i vogna straks skuldrene kom nedi, og bæreselen er fremdeles vanskelig for da lukter han mammas deilige melk.... Om jeg prøvde å legge han fra meg mens han sov, så våknet han HVER ENESTE GANG... Dritt lei av facebook-oppdateringer om at "jaa nå koser vi oss på stranda med minsten i skyggen" osv mens jeg satt med dyvåte ammeinnlegg og tok til tårene for alt. Rett og slett kjempebitter!! Men vet du hva - et eller annet skjedde mellom uke 12 og 14. Det handlet også mye om at gutten nå endelig utviklet "survegråt/jeg er trøtt gråt", og ikke bare "NÅ TAR DU MEG OPP FOR JEG ER REDD ELLER RASENDE!!!" gråt. Når jeg så at gutten var ganske trøtt, så la jeg ham i vogna (kan ikke legge ham ned ved første tegn her, da går det aldri, hehe). Og om det bare var trøtt-gråt når jeg la ham ned (gråt med øynene igjen), så lot jeg ham ligge mens jeg sang så han hørte meg og så meg (så små barn skal IKKE gråte lenge alene, da KAN de faktisk få skader på hjernen. Har medisinske artikler på det, for de som mener noe annet). Om han ikke sluttet på 3-4 minutter eller gråten eskalerte, så tok jeg ham opp og kosa/byssa i 2-3 minutter før jeg la ham ned igjen. Om han utviklet rasende/redd-gråt så tok jeg ham straks opp, og ventet jeg en halvtime til før jeg prøvde på nytt med vognleggingen. Nå bruker jeg alt fra 2 til 30 minutter hver gang han skal sovne i vogna Han er jo vant til å sovne på et stillesittende menneske, så jeg trenger kun å rugge litt på vogna for at han skal sovne, og ikke trille skikkelig. Jeg ser at dette med vognsoving har utviklet hans mentale egenskaper til å finne søvnen også i sprinkelsenga på kvelden. Før måtte han sovne med puppen i munnen, mens nå så ammer jeg ham 10 min på hver side, raper ham og legger ham ned og omkranser ham med kosekaninen/gaskluten og stryker på ham til han sovner (og synger trollmor/fola blakken med min forferdelige stemme, haha). Ingen gråtekur her nei, her hjalp det rett og slett at han ble eldre! Håper dette var en trøst for deg, jeg vet alt om babyer som bare vil bæres/ammes i søvn og som våkner straks du prøver å lirke deg unna.
Gjest Madolyn Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Og jeg vet ALT om dette med sure folk i nabolaget! Jeg vurderte faktisk å reise hjem til mine foreldre en uke og trene på trillevogn hjemme der (de bor midt i skogen og 2 km til nærmeste nabo - i luftlinje), men da gutten utviklet survegråt så var det faktisk ikke så ekstremt plagsomt/flaut, fordi den gråten er jo lavere Og, som sagt, jeg tar gutten opp hvert 3. eller 4. minutt om gråten er sammenhengende. Flere ganger har han da sovna like etter at jeg la ham ned igjen (han ville nok bare vite at jeg virkelig var der).
A_K Skrevet 1. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2011 Takk for trøst Madolyn - vi sliter tydeligvis med det samme..bortsett fra at min frøken sover om natta, så burde egentlig ikke klage jeg. Er usikker på om det er sinne eller redselsgråt som kommer i vognen, men det er så absolutt ikke sutring:)
Gjest Madolyn Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Men om babyen sover godt i sprinkelseng om natta, kan du ikke bruke sprinkelsenga også på dagtid? Siden hun finner søvnen fint der? Bare ha gardinene vekke og døra oppe for å gjøre forskjell på natt og dag, jeg har venninner med babyer som sover samme sted dag som natt uten problemer Og så heller teste igjen med vogn om noen uker?
A_K Skrevet 1. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2011 Joda, det største problemet er egentlig ikke å få henne til å sove på dagtid, men heller å kunne bevege meg noe sted med henne utenfor hjemmet når hun hater både vogn og sele....
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #9 Skrevet 1. august 2011 Ser vi er fler med samme problem! Har også en vognhater, og har prøvd alt, uten hell. Nå har mannen hatt ferie, og vi har øvd intenst hver dag i en uke. Omtrent etter den metoden M beskriver. Joda, han har sovnet noen ganger, men våkner på sekunder 30 min etter at han sovnet. Når jeg bærer han i sjal/ sele har han lengste lurer, gjerne en på 1,5 time på morgen og ettermiddag og en på 2-3 timer midt på dagen. Sover enda bedre på natta dess mer han sover på dagtid. Når jeg virkelig ikke orker å bære har vi kjøpt en vippestol fra fisher price med vibrering, og den sover han også i, sovner ganske fort utrolig nok. Kan anbefales! Nå sitter han i den og vibrerer ute under parasollen mens jeg soler meg ( idyllen varer vel max 30 min...) jeg har gitt opp vogna, prøver igjen til høsten. Ang det med at babyen din ikke liker selen; noen ganger må jeg "tvinge" gutten i søvn, med knebøy og vugging, Hehe.. Følger med på klokka, og noen ganger må vi gjennom litt hyl og skriv men 9 av 10 ganger gråterhan fordi han er trøtt, og sovner etterhvert. Lykke til, føler med deg!
mammasgull:) Skrevet 1. august 2011 #10 Skrevet 1. august 2011 Nå har ikke jeg lest alle inleggene så kan hende du har skrevet noe om dette. Men hva med å legge henne oppi vogna etter at hun har sovnet? Så står du klar med skoa på og triller i vei før hun får mulighet til å våkne?
A_K Skrevet 1. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2011 Ja takk det er det jeg gjør så får jeg meg noen korte turer i hvert fall. Men hun liker ikke ristingen i vognen heller, så våkner veldig fort. Er også veldig var på bråk. Så turer i skogen går som regel bedre når hun sover. Men når hun våkner er h... løs )
StoltHønemor<3 Skrevet 1. august 2011 #12 Skrevet 1. august 2011 Jeg har en sønn på snart 8 uker, og han har begynt å hate vogna på dagtid, men sover i vognbagen om natten.. Han skal helst sove på meg, og jeg har heller ikke fått trillet turer de tre siste dagene pga skriking og rabalder:) Eneste jeg trøster meg med mens jeg står oppi alt dette er; Det er verdt det når man ser dem smile Det varer ikke evig He he.. Jeg bruker baby bjørn active-selen på min sønn, og han elsker jo den. Så den rukes flittig inne også om jeg ikke får gjort noe uten at han skal være på armen..
StoltHønemor<3 Skrevet 1. august 2011 #13 Skrevet 1. august 2011 Madolyn; Mye av det du skriver kjenner jeg GODT igjen! He he! Min tass er straks 8 uker så jeg klager ikke Han har vært en herlig behagelig og rolig baby, frem til nå Nå blir han kjemperasende hver gang han skal i vogna, og våkner med en gang hendene mine har sluppet han.. Så vurderer senga selv.. Først nå min tass sover, og det er det lengste i dag.. Øyene går i kryss, svetta står og jeg ser ut som et troll på hodet; Nybakt mamma ;O) He he!
A_K Skrevet 2. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 2. august 2011 Du har helt rett - når du ser dem smiler og ser deg dypt inn i øynene - og vet du er alt for dem - så er all irritasjon glemt men noen ganger må frustrasjonen ut- og dette er et bra forum for det , er "godt" å vite at andre har det på samme måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå