Gå til innhold

Velge hunn- eller hannkatt?

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for å kjøpe oss en liten ragdoll, men vi har ikke helt funnet ut om vi vil ha hunnkatt eller hannkatt. Katten vil ikke bli brukt på utstilling og vil for det meste være inne, men ha tilgang til egen kattegård, altså skal den ikke løpe fritt ute. Kan dere med erfaring gi meg noen tips og råd i forhold til valg av kjønn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143441769-velge-hunn-eller-hannkatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to hannkatter og en hunnkatt. Pr. idag så syns jeg hannkattene er mye kosligere å ha med å gjøre. De er kosete og veldig rolige, og bråker veldig lite(de gir bare beskjed når de vil inn/ut eller er sulten). Hunnkatten bråker, maser om natten for hun vil ha oppmerksomhet og leker med ALT hun finner(gardiner,sekk/veske, ledninger osv). Hun er fortsatt en kattunge da, men hadde ikke så mye hodebry med hannkattene når de var på samme alder som henne.

Tror jeg også ville valgt en hannkatt som de andre her sier, de er noen herlige vesen :)

Hankatt:)

Har begge deler. Hannen er større, penere og mer kosete en hunnen.

Spesielt om du kastererer han. Ellers kan du få luktproblemer når han kommer i 'puberteten'.

Min hokatt er sær og lite kosete, annet enn når hun selv finner det for godt.

Og Ragdollhanner er fantastisk flotte!

Annonse

Hannkatt som dere kastrerer, altså ta ballene på, så ung som mulig. Det har vi gjort med alle hannkattene våre bortsett fra en.

Grunnen var at den var rasekatt etter høyt premierte foreldre, dog med en skjønnhetsfeil...

Oppdretter drøyet litt i lengste laget med at vi fikk "lov" å kastrere. Ville vel se om den kunne brukes til videre avl. Da var den godt kjønnsmoden og hadde begynt å skvette inne og fly på den andre (kastrerte) hannkatten.

Ble veldig dominant, og tissa mye inne, veldig lukt, å fy!! Den ble roligere da vi kastrerte den, men mye av hannkatt "faktene" hang i. Men tar dere den i rett tid for du en kostet, hjemmekjær hannkatt, som sikkert blir litt tjukk ;)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...